| کد خبر: 270365 |

انجام ۵ میلیون و ۴۳۷ هزار تردد دریایی تا ۱۱ فروردین

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ از انجام پنج میلیون و ۴۳۷ هزار تردد دریایی از ۲۴ اسفندماه تا ۱۱ فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: جابه جایی مسافران و گردشگران دریایی با ترافیک روان در حال انجام است.

تین نیوز

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ از انجام پنج میلیون و ۴۳۷ هزار تردد دریایی از ۲۴ اسفندماه تا ۱۱ فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: جابه جایی مسافران و گردشگران دریایی با ترافیک روان در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز از سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور در مورد آخرین وضعیت طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ با بیان اینکه تا صبح یکشنبه ۱۲ فروردین ماه، معادل سه میلیون و ۲۳۰ هزار تردد مسافری دریایی به همراه دو میلیون و ۲۰۷ هزار تردد گردشگری دریایی صورت گرفته است، افزود: جمعاً پنج میلیون و ۴۳۷ هزار تردد دریایی از ابتدای طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ (۲۴ اسفند ۱۴۰۲) تا ۱۱ فروردین ماه سال جاری در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: در همین بازه زمانی، ۶۰۵ هزار دستگاه خودرو بین سرزمین اصلی و جزایر کیش و قشم جابه جا شده است و درعین حال ۲۷ هزار تردد شناور مسافری، وظیفه جابه جایی و حمل مسافران عزیز را عهده دار بوده است.

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ با تأکید بر اینکه خوشحال هستیم که باتوجه به برنامه ریزی، نظارت، پایش و رصد مداوم همکاران سازمان بنادر و دریانوردی در همه مبادی مجاز مسافری و گردشگری دریایی شمال و جنوب کشور، هیچ گونه حادثه ای رخ نداده است، خاطرنشان کرد: همچنین جابه جایی مسافران و گردشگران دریایی با ترافیک روان در حال انجام است.

شماره تماس ۱۵۵۰ جهت اعلام اضطرار دریایی

عفیفی پور اعلام کرد: مسافران دریایی می توانند از هر کجای استان های ساحلی در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی با شماره چهاررقمی ۱۵۵۰ جهت اعلام اضطرار دریایی و بدون نیاز به گرفتن کد پیش شماره به راحتی و به طور مستقیم با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی جهت ارائه گزارش حادثه و درخواست کمک تماس حاصل کنند.

مسیرهای تردد مجاز دریایی در هرمزگان

وی درباره مسیرهای تردد مجاز دریایی در استان هرمزگان، گفت: تردد از بندر شهید حقانی به بندر شهید ذاکری قشم و بالعکس، از بندر شهید حقانی بندرعباس به هرمز و بالعکس، از بندر شهید ذاکری قشم به هرمز و بالعکس، از بندر شهید ذاکری قشم به جزیره لارک و بالعکس، از بندر پل به بندر لافت و بالعکس، از بندر شهید حقانی به جزیره بوموسی و بالعکس، از بندر آفتاب به جزیره کیش و بالعکس، از بندر چارک به جزیره کیش و بالعکس، از بندر شیب دراز به جزیره هنگام و بالعکس و تردد از بندر کندالو به جزیره هنگام و بالعکس از جمله مسیرهای دریایی مجاز است.

سخنگوی سازمان بنادر در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: تردد از بندر شهید باهنر بندرعباس به بندر بهمن قشم و بالعکس، از بندر لنگه به جزیره کیش و بالعکس و همچنین تردد از بندر لنگه به جزیره بوموسی و بالعکس به عنوان مسیرهای پشتیبان در نظر گرفته شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.