| کد خبر: 269644 |

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر به تین نیوز پاسخ داد

◄ ناوگان مسافری دریایی ایران چه زمانی بازنشسته می شوند؟

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به خبرنگار تین نیوز متوسط عمر ناوگان مسافری دریایی کشور را 21 سال اعلام کرد.

تین نیوز

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به خبرنگار تین نیوز متوسط عمر ناوگان مسافری دریایی کشور را 21 سال اعلام کرد.

علی اکبر مرزبان در نشست خبری افزود: بر اساس کنوانسیون های مهم و مشهور ایمنی دریایی، کشتی عمر تعریف شده بازنشستگی ندارد و تا زمانی که قادر به پاس کردن آیتم های کنترل و بازرسی بر اساس استانداردهای تعریف شده در سازمان های معتبر ایمنی دریایی باشد می تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

وی در پاسخ به خبرنگار تین نیوز تصریح کرد: شناورهای مسافری کشور به طور میانگین 21 سال عمر دارند که عمر چندان بالایی نیست اما با توجه به این که هر چه عمر ناوگان پایین تر باشد هزینه های آن پایین تر و صرفه اقتصادی آن بالاتر است، بهتر است از الان به فکر نوسازی آنها باشیم.

مرزبان

مرزبان گفت: در ایام طرح نوروز تعداد مسافران به بنادر شمالی و جنوبی افزایش می ‌یابد. نوروز پارسال ۶.۵ میلیون سفر دریایی و گردشگری داشتیم.

وی اضافه کرد: پارسال افزایش ۱۷ درصدی مسافر دریایی نسبت به ۱۴۰۱ داشتیم، برای نوروز امسال پیش‌بینی می‌شود در همه مدل‌های حمل‌ونقل  ۳ تا ۵ درصد افزایش ترددها داشته باشیم.

مرزبان تصریح کرد: حفظ و ارتقای ایمنی دریانوردی، ارائه خدمات مناسب به مردم در بنادر و آمادگی لازم برای حوادث دریایی و جست‌وجو و نجات در دستورکار سازمان است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.