| کد خبر: 262930 |

ساماندهی شناورهای فاقد هویت از سوی سازمان بنادر؛ نوسازی ناوگان مسافربری دریایی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: ساماندهی شناورهای فاقد هویت و نوسازی ناوگان مسافربری دریایی در حال پیگیری است.

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: ساماندهی شناورهای فاقد هویت و نوسازی ناوگان مسافربری دریایی در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، مجید علی نازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در همایش مدیران این سازمان که با حضور مدیرعامل سازمان بنادر، اعضای هیات عامل و مدیران ستادی و بنادر کشور برگزار شد، اظهار کرد: ابلاغ سیاست گذاری جدید سازمان بنادر در خصوص انجام عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی ها در بنادر غیرملکی از مهم ترین اقدامات حوزه دریایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی طی سال جاری است.

توسعه ناوگان دریای خزر

وی با اشاره به توسعه ناوگان دریای خزر، بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۶۰ فروند کشتی باری در دریای خزر فعال است که حدود ۶۵ فروند آن ها تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران و در سال جاری در راستای اهداف اقتصاد دریامحور و توسعه کریدور شمال-جنوب، ۱۴ فروند کشتی باری به ناوگان شمالی کشور جهت تردد در دریای خزر اضافه شده است.

ساماندهی شناورهای فاقد هویت

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص ساماندهی شناورهای فاقد هویت نیز، گفت: پس از ابلاغ تفسیر معاونت حقوقی ریاست جمهوری در خصوص امکان ثبت قایق های فاقد هویت سه ساله مطابق با تصویب نامه هیات وزیران، شیوه نامه ثبت قایق های فاقد هویت تدوین و فرآیند الکترونیکی ثبت و صدور گواهینامه از طریق سیستم جامع دریایی ایجاد و اجرای این فرآیند به بنادر ابلاغ شد.

علی نازی با اشاره به اینکه در کشور سیشل با حضور ۱۵ عضو حاضر از ۲۰ کشور عضو، اجلاس تفاهم نامه برگزار شد، بیان کرد: این اجلاس پس از ۳ سال وقفه مدنظر قرار گرفت و نمایندگان ایران ضمن حضور فعال در احقاق حقوق و دفاع از موازین دریایی کشور تلاش بسیاری داشتند.

مدیریت سفرهای دریایی

وی با بیان اینکه در حال حاضر جلسه کمیته حمل و نقل دریایی ذیل ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برای تمامی ایام تعطیل و ایام پیک مسافری، برگزار می شود، توضیح داد: برای سفرهای نوروز آتی نیز مقرر است شش جلسه به صورت ماهانه برگزار و همچنین دستورالعمل ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروزی ۱۴۰۳ بازبینی و ابلاغ شود.

طرح نوسازی ناوگان مسافربری

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص طرح نوسازی ناوگان مسافربری، توضیح داد: پس از تحول در ساخت شناورهای مسافربری در سال ۱۳۹۰، در سال جاری طرح نوسازی شناورهای مسافربری در سیاست های وجوه اداره شده پیشنهاد شد تا با حمایت سازمان، ناوگان مسافربری کشور نوسازی و جان مسافران در دریا حفظ شود و در راستای تحقق این هدف، شرکت های کشتی سازی فعال دعوت شدند تا طرح های خود را ارائه دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.