| کد خبر: 262215 |

تسریع ترخیص ۱۶ دستگاه ماشین آلات سنگین معدنی از بندر شهید باهنر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پس از دستور معاون اول رییس جمهور مبنی بر تسریع روند ترخیص کالاهای رسوبی در بنادر این استان، ۱۶ دستگاه دامپ تراک (ماشین آلات سنگین موادمعدنی) که جزو کالاهای رسوبی در بندر شهید باهنر نگهداری می شد، از روز گذشته درحال ترخیص است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پس از دستور معاون اول رییس جمهور مبنی بر تسریع روند ترخیص کالاهای رسوبی در بنادر این استان، ۱۶ دستگاه دامپ تراک (ماشین آلات سنگین موادمعدنی) که جزو کالاهای رسوبی در بندر شهید باهنر نگهداری می شد، از روز گذشته درحال ترخیص است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسین عباس نژاد  افزود: این تعداد دستگاه دامپ تراک پس از طی کردن مراحل قانونی آماده ترخیص از بندر شهید باهنر بوده که تاکنون سه دستگاه پس از آماده شدن شرایط انتقال از این بندر خارج و در اختیار اداره کل اموال تملیکی استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به دلیل طولانی شدن مدت زمان نگهداری این ماشین آلات، اقداماتی از جمله تعمیرات، روغن کاری، تعویض باتری و در اختیار گذاشتن راننده مخصوص این دستگاه ها و هماهنگی برای انتقال آن ها به محوطه پیرامونی بندر توسط تعمیرکاران شاغل در شهید باهنر در حال انجام و تاکنون ماشین آلاتی که امکان جابجایی آن ها فراهم شده از بندر خارج شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: همچنین بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور با تشکیل کارگروه هایی با حضور مدیران و نمایندگان سازمان ها و نهادهای مربوطه، مراحل تحویل ۴۳ دستگاه اتوبوس که از خرداد ۱۴۰۰ در بندر شهید باهنر نگهداری و در لیست کالاهای رسوبی قرار گرفته است، به اموال تملیکی استان در حال انجام است.

شامگاه چهارشنبه با حضور «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان، نشست تعیین تکلیف کالاهای متروکه هرمزگان و نقش دستگاه های مختلف در تسریع روند جابجایی این کالاها مشخص شد.

طبق مصوبات این نشست محوطه سه هکتاری جنب میدان شهید باهنر برای انتقال کالاهای بندر شهید باهنر و محوطه ۶ هکتاری ابتدای شهرک مسکونی شهید رجایی نیز برای انتقال کانتینرهای بندر شهید رجایی در اختیار اموال تملیکی قرار می گیرد.

در پی گزارشاتی درباره ایستایی بیش از ۲۵ هزار کانتینر حاوی کالاهای وارداتی مختلف در گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر، ۱۴ شهریور امسال محمد مخبر در یک برنامه ای از پیش تعیین نشده با همراهی وزیر جهاد کشاورزی، رییس کل گمرک ایران، استاندار هرمزگان، معاون وزیر صمت و برخی مدیران مربوط در سفری چند ساعته عازم بندرعباس شد و با حضور در اسکله بندر شهید رجایی و بخش های مختلف گمرکات این بندرگاه، گزارش های واصله را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

با ابلاغ فوری مخبر، از ۱۹ شهریور بیش از ۲۰ مدیر عالی کشور از جمله رییس سازمان ملی استاندارد، مدیران ارشد سازمان اموال تملیکی و گمرک، معاون وزیر صمت، رییس قرارگاه گشت ارشاد مدیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای بررسی رفع موانع ترخیص فوری کالاهای اساسی و تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در بنادر شهیدان رجایی و باهنر وارد بندرعباس شده و درحال از بخش های مختلف بنادر این استان بازدید کردند.

بندر شهید باهنر از بنادر چند منظوره قدیمی استان و سومین بندر ترانزیتی کشور است که با داشتن ظرفیت های مهم در زمینه صادرات و واردات و مسافرت های خارجی با کشتی های مسافری به کشورهای حوزه خلیج فارس نقش بی بدیل در توسعه این منطقه دارد.

بندرهای شهید باهنر، شهید حقانی، پشت شهر، نخل ناخدا، کریان، تیاب و کلاهی، سیریک و جاسک به مرکزیت بندر شهید باهنر جزو بندرهای شرق هرمزگان محسوب می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.