| کد خبر: 241667 |

در سال ۱۴۰۰ صورت گرفت:

رشد ۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر استان گیلان

در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۳۳ هزار تن کالای غیرنفتی از بنادر استان گیلان به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در تشریح مهمترین اقدامات سال ۱۴۰۰، از رشد ۵۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بنادر گیلان نسبت به سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش تین نیوز، حمیدرضا آبایی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درباره اهم اقدامات بندری و دریایی گیلان در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: بیش از یک میلیون و ۶۷۶ هزار تن انواع محمولات تجاری در بنادر انزلی و آستارا تخلیه و بارگیری شدند که نسبت به سال ۹۹، رشد ۴ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: از این میزان، یک میلیون و ۶۶۰ هزار تن مربوط به کالاهای غیرنفتی بود که در بنادر استان گیلان تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از رشد ۵۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر انزلی و آستارا خبرداد و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۳۳ هزار تن کالای غیرنفتی از بنادر استان گیلان به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده است.

آبایی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۵۶ کشتی وارد بنادر استان گیلان شده است، بیان کرد: ۶ هزار و ۴۳۳ TEU در سال ۱۴۰۰ در بنادر استان گیلان تخلیه و بارگیری شده است.

وی در خصوص مهم ترین اهداف حوزه بندری و دریایی بنادر استان گیلان نیز اعلام کرد: پیاده سازی سند راهبردی و نقشه راه بازاریابی، توسعه بازار، استفاده بهینه از تجهیزات استراتژیک بندری، ارتقای سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت و همچنین جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل استان از جمله مهم ترین اهداف حوزه بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در سال جدید خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: آسام تدبیر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.