| کد خبر: 166755 |

◄ توصیه «رزاقی» به سازمان بنادر برای کاهش اثرات تحریم‌ها

تحریم بر فعالیت سازمان بنادر تاثیری نمی‌گذارد.

تین نیوز

یک کارشناس اقتصادی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی ازجمله مجموعه‌هایی است که تحریم بر فعالیت آن تأثیری نمی‌گذارد و می‌تواند روند توسعه‌ای خود را ادامه دهد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، ابراهیم رزاقی درباره  اینکه خروج امریکا از برجام چه تأثیری بر فعالیت سازمان بنادر خواهد داشت، افزود: در سال‌های که بدترین تحریم‌ها شامل حال ایران شد، خللی در فعالیت سازمان بنادر ایجاد نشد و همواره خدمات مناسب به تجار داده شد.

وی تصریح کرد: برای آنکه بنادر کشور از تحریم‌ها آسیبی نبینند؛ جذب سرمایه‌های خارجی بهترین عامل پیشگیرانه است. وقتی سرمایه کشورها وارد ایران شود، دیگر آن‌ها تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار نمی‌گیرند. در حال حاضر بنادر کشور رشد خوبی دارند و به توانایی‌های قابل‌توجهی دست یافتند ولی برای رقابت با کشورهای همسایه و جذب بیشتر کالاها فعالیت‌های توسعه‌ای دیگری می‌توان انجام داد.

رزاقی خاطرنشان کرد: خروج خط کشتیرانی مرسک از ایران، به فعالیت‌های تجاری کشور لطمه‌ای وارد نمی‌کند چراکه این مجموعه سهمی در حمل‌ونقل دریایی کشور نداشته است. ما با بیش از ۲۰ خط کشتیرانی همکاری داریم و آن شرکت‌ها برای حضور در ایران مشکلی ندارند.

وی اذعان داشت: بنادر شهید رجایی و امام جزو بنادر توسعه‌یافته کشور هستند که توانایی تخلیه و بارگیری حجم بالای از کالا رادارند. سایر بنادر هم برای سرمایه‌گذاران جذابیت‌های زیادی دارند که بایستی برای هدایت سرمایه‌های آن‌ها به کشورمان برنامه‌ریزی کنیم.ازجمله آن بندر بوشهر است .این بندر به کشور قطر نزدیک است  و ازآنجاکه رابطه خوبی بین دو کشور وجود دارد می‌توان مبادلات تجاری دو کشور را افزایش  داد.

این کارشناس ارشد اقتصادی گفت: توصیه من به سازمان بنادر و دریانوردی این است که نسبت به خرید تجهیزات جدید و مدرن اقدام کنند. تمام بنادر کشور امکان توسعه و رشد رادارند. با حمایت این سازمان می‌توان بخش خصوصی داخلی را برای خرید تجهیزات هدایت کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.