| کد خبر: 166221 |

◄ سازمان بنادر چقدر به صادرکنندگان تخفیف داد؟

سازمان بنادر ۴۰۰ میلیاد تومان به صادرکنندگان کالا تخفیف می دهد

تین نیوز

سال گذشته سازمان بنادر و دریانوردی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به صادرکنندگان کالا از کشور تخفیف داده است و این حمایت از صادرکنندگان همچنان در دستور کار سازمان بنادر است.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن‌زاده افزود:  امسال با توجه به تخفیف‌های جدید تعرفه‌ای حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به صادرکنندگان کالا از کشور تخفیف داده می‌شود. بخش روابط‌عمومی سازمان بنادرودریانوردی مکلف است که تخفیفات سازمان به صادرکنندگان کالا از کشور را در جهت افزایش حجم صادرات کالا از کشور به فعالان اقتصادی اطلاع‌رسانی کند.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: قانون به سازمان بنادر و دریانوردی مجوز داده است که میزان تخفیف به تعرفه صادرات را به تعرفه واردات اضافه کند، اما طبق بررسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان مشخص شد که ۷۰ درصد از کالاهای صادراتی از بنادر ایران تحت عنوان صادرات مجدد کالا بوده است و این در حالی است که سازمان از این حق قانونی خود در جهت افزایش تعرفه واردات به‌منظور حمایت از صادرکنندگان کالا استفاده نکرد.

حضور کارخانه‌ها در داخل شهرها به کمبود آب شرب دامن زده است

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: متأسفانه بسیاری از کارخانه‌های آب‌بر، در داخل شهرها یا حاشیه ساخته‌شده‌اند که این موضوع به کمبود آب شرب در داخل شهرها دامن زده است، ازاین‌رو باید کارخانه‌های بزرگ که مصرف معتنابهی آب‌دارند در سواحل به‌ویژه سواحل مکران احداث شوند، ساخت کارخانه در سواحل کشور منجر به اشتغال‌زایی و توسعه و آبادانی منطقه می‌شود.

هنوز تعریف دقیقی از بندر در میان مردم وجود ندارد

حسن‌زاده افزود: متأسفانه هنوز تعریف دقیقی از بندر در میان مردم وجود ندارد به‌طوری‌که در بسیاری از شهرها بندر را تحت عنوان اسکله یا گمرک می‌شناسند درحالی‌که بندر می‌تواند ۱۰ ترمینال داشته باشد و در هر ترمینال می‌تواند ۱۰ اسکله و در هر اسکله تعدادی انبار یا محوطه بارانداز وجود داشته باشد و جالب اینجاست که گمرک هم در بندر مشغول به کار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.