| کد خبر: 139159 |

بازدید رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس از پروژه های بندر شهید رجایی

رییس و اعضای کمیسیون‌ عمران مجلس شورای اسلامی با همراهی مدیرعامل و مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی از بخش های مختلف بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران بازدید کردند.

تین نیوز

رییس و اعضای کمیسیون‌ عمران مجلس شورای اسلامی با همراهی مدیرعامل و مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی از بخش های مختلف بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران بازدید کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، ده نفر از نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که به منظور نظارت بر پروژه های عمرانی هرمزگان از جمله بخش های دریایی و بندری استان هرمزگان به بندرعباس سفر کرده‌اند، با حضور در قلب پایتخت اقتصادی ایران از امکانات و ظرفیت های مجتمع بندری شهید رجایی، کشتی های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله‌ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری بازدید کردند.

" دکتر محمدرضا رضایی کوچی" رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و "حسین هاشمی تختی نژاد" رییس کمیته بنادر و صنایع دریایی این کمیسیون از جمله نمایندگان شرکت کننده در این برنامه بازدید بودند.

مهندس "محمد سعیدنژاد" معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، "جلیل اسلامی" معاون امور بندری و مناطق ویژه، "منصور آرامی" معاون برنامه ریزی و توسعه منابع و چندتن از مدیران کل این سازمان، "اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و جمعی از معاونین و مدیران بندر شهید رجایی این هیأت پارلمانی را در بازدید از بزرگترین بندر تجاری ایران همراهی می کردند.

فاز های 2 و 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی، اسکله ها و پایانه های کانتینری و فله، پروژه مونتاژ 15 دستگاه ترانستینر ساخت داخل و 2 دستگاه گنتری کرین پیشرفته کانتینری، از جمله مهم ترین پروژه ها و بخش های بندر شهید رجایی بود که مورد بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

یادآور می شود، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه حدود 100 میلیون تن کالا، بیش از 55 درصد صادرات و واردات و 70 درصد ترانزیت بنادر کشور را برعهده دارد.

این بندر با برخورداری از 18 دستگاه جرثقیل دروازه ای(گنتری کرین) و 4800 هکتار محوطه عملیاتی و پس کرانه، تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری کشور را پشتیبانی می کند.

بندر شهید رجایی با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته ترین ترمینال های کانتینری کشور، توانایی پهلودهی انواع کشتی های اقیانوس پیما را داراست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.