| کد خبر: 107586 |

در مراسم آغاز به کار همایش «آیکوپمس ۲۰۱۶» رونمایی می‌شود؛

◄ طرح ملی شبکه پایش و پیش‌بینی مشخصه‌های دریایی کشور

تین‌نیوز| طرح ملی شبکه پایش و پیش بینی مشخصه‌های دریایی کشور با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مسئولان کشوری و لشکری فردا در حاشیه دوازدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی رونمایی می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، محمدرضا الهیار با اعلام این خبر که در نمایشگاه جانبی این همایش بویه موج نگار ملی نیز نمایش داده خواهد شد، اضافه کرد: طرح کلان ملی فناوری «طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی شبکه ملی پایش و پیش بینی دریایی کشور» در قالب انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی اصفهان به انجام رسید که گام مهمی در استفاده از توان فنی و مهندسی و تجارب ارزنده داخل کشور محسوب می‌شود.

الهیار گفت: این طرح به ایجاد بزرگترین شبکه اندازه‌گیری مشخصه‌های دریایی ایران از طریق ساخت و استقرار یازده بویه موج نگار ملی و ۹ ایستگاه هواشناسی بندری در بنادر مهم شمالی و جنوبی کشور و بهره‌گیری از داده‌های ارزشمند ثبت شده از این دستگاه‌ها در ارایه پیش‌بینی امواج دریاهای کشور اختصاص دارد.

الهیار خاطرنشان کرد: با توجه به گستره عظیم مرزهای آبی و مناطق ساحلی در شمال و جنوب کشور و محدود بودن تعداد ایستگاه‌های پایش و پیش‌بینی دریایی در آب‌های ایران، توسعه شبکه اندازه‌گیری مشخصه‌های دریایی کشور به عنوان یک نیاز راهبردی مطرح است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان بنادر، چنین شبکه‌ای می‌تواند نقش به‌سزایی در پیش‌بینی و کنترل فعالیت‌های گوناگون بخش‌های مختلف صنایع دریایی از جمله صنایع بندری و دریانوردی، صنایع دفاعی، صنعت نفت، صنایع شیلات و محیط زیست ایفا کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، از جمله دستاوردهای بزرگ راه‌اندازی شبکه ملی پایش و پیش‌بینی مشخصه‌های دریایی کشور می توان به  «طراحی،ساخت، تست میدانی وآزمایشگاهی ، نصب وراه اندازی اولین بویه موج نگارملی»، «طراحی و راه‌اندازی بزرگترین و کامل‌ترین شبکه اندازه‌گیری مشخصه های دریایی در منطقه» ، «طراحی، ساخت اولین ایستگاه هواشناسی با سنسورهای ساخت داخل» ، «امکان مشاهده داده های شبکه به صورت بر خط بر روی پایگاه داده مشخصه های دریایی» و «دسترسی به دانش فنی سنسورهای هواشناسی و اقیانوس شناسی بویه های موج نگار» اشاره کرد .

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل، همچنین در مراسم آغاز به کار همایش دوازدهم سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی تمبر یادبود «شبکه ملی پایش مشخصه‌های دریایی کشور» نیز رونمایی خواهد شد.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.