| کد خبر: 169331 |

داودی خبر داد:

◄ تا چند هفته دیگر، دریافت عوارض آزادراه‌ها الکترونیکی می‌شود

تا چند روز دیگر قرارداد مشارکت تأمین منابع مالی اجرا و بهره‌برداری و انتقال سامانه پرداخت‌های نوین در آزادراهها مبادله خواهد شد.

تین نیوز

بهنام داودی سرپرست اداره کل بهره‌برداری از آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و نقل گفت: پروژه ETC یا همان دریافت عوارض الکترونیکی در آزادراه‌ها، به زودی در شبکه آزادراهی کشور اجرا می‌شود.

وی با توضیح اینکه قرار است این طرح در ابتدا به‌صورت پایلوت در آزادراه تهران- ساوه اجرا شود به خبرنگار تین‌نیوز گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف در اجرای طرح سامانه پرداخت‌های نوین در آزادراه‌ها سهولت استفاده مردم مخصوصاً در روزهای آخر هفته است که تعداد سفرها افزایش پیدا می‌کند و صف‌های طولانی در پشت  گیت‌ها منجر به نارضایتی‌های مسافران می‌شد.

سرپرست اداره کل بهره‌برداری از آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و نقل گفت: هدف دوم، شفاف‌سازی، هم از نظر میزان تردد هم  میزان درآمدهای  آزادراه از محل اخذ عوارض است. در حال حاضر 22 آزادراه در حال بهره‌برداری داریم که حدود 2100 کیلومتر طول آن است و حدود 10 آزادراه به طول هزار کیلومتر در حال احداث داریم. تمام این آزادراه‌ها مجهز به سیستم جامع خواهند شد و هماهنگی‌های لازم انجام‌شده  است که این سیستم در تمامی آزادراه‌ها نصب شود.

_MG_4332

او خبر داد که تا چند روز دیگر قرارداد مشارکت تأمین منابع مالی، اجرا و بهره‌برداری و انتقال سامانه  پرداخت‌های نوین مبادله خواهد شد و گفت: آگهی فراخوان در خرداد سال 96 برای انتخاب سرمایه‌گذار انجام شد که هم تأمین مالی و هم اجرای پروژه را بر عهده بگیرد. این فراخوان داده شد و کنسرسیوم «کماندار» در تاریخ هفدهم مردادماه سال گذشته، با توجه به امتیازاتی که داشت برای این پروژه انتخاب شد.

داودی گفت: در تاریخ پنجم آذرماه سال گذشته، تفاهم‌نامه(سامانه پرداخت‌های نوین در آزادراه‌ها) با کنسرسیوم «کماندار» که از چند شرکت بزرگ تشکیل می‌شود و پشتوانه ان تعدادی از بانک‌ها هستند مبادله شد. متن قرارداد در تاریخ بیست و هشتم فروردین ماه امسال برای مقام عالی وزارت فرستاده‌شده است و تا چند روز دیگر قرارداد مشارکت تأمین منابع مالی اجرا و بهره‌برداری و انتقال سامانه  پرداخت‌های نوین مبادله خواهد شد. شرکت سپندار شرکتی است که قرار است این پروژه ا انجام دهد و اپلیکشن موردنظر هم جزو بخشی از خدماتی است که این شرکت انجام می‌دهد. بعد از اینکه قرارداد مشارکت مبادله شود این طرح در آزادراه تهران- ساوه انجام می‌شود.

متن کامل این گفت‌وگو رادوشنبه در هفته‌نامه حمل‌ونقل بخوانید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.