| کد خبر: 179124 |

◄ «ذوب‌آهن» به تولید شمش ریل رسید

تولید شمش ریل در کارخانه ذوب آهن اصفهان، به‌وسیله عملیات VD انجام می‌شود که موجب تمیز شدن شمش مطابق با استانداردهای جهانی و همچنین خروج گازهای مضر از چرخه ذوب خواهد شد.

تین نیوز

به‌طور کلی با تولید چهارده میلیون و 232 هزارتن فولاد در 8ماهه اول امسال توسط کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، این شرکت با حدود 8 تا 10 میلیون تن فولاد مازاد جهت صادرات، به رشد 10 درصدی در تولید انواع فولاد نسبت به سال گذشته- از قبیل تولید شمش برای تولید ریل، تولید میلگرد و بیلت و بلوم، تولید اسلب و تولید آهن اسفنجی- دست یافته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، به‌رغم به‌صدا درآمدن زنگ خطر محیط‌زیست برای تولید مصنوعات صنعتی از قبیل فولاد در سراسر جهان، رشد تولید آنها به‌دلیل کاربرد در صنایع مختلف، منجربه توسعه اقتصادی کشورها خواهد شد.

معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب‌آهن اصفهان در این‌باره به خبرنگار ما توضیح داد: ذوب‌آهن جهش خوبی در تولید فولاد داشته است امام مهم‌ترین دستاورد ما در تولید ریل ملی مخصوصا با توجه به تاکیدات مسئولان کشوری و مدیران راه‌آهن، تولید شمش بوده است.

دشتیانه

احسان دشتیانه درباره پروسه تولید شمش‌ریل‌های تولیدی ذوب‌آهن و نقش آن در گسترش و یا عدم گسترش آلاینده‌های زیست‌محیطی نیز گفت: ذوب‌آهن به‌طور کلی بر تولید فولاد کم‌کربن تمرکز دارد اما تولید شمش ریل در این کارخانه به‌وسیله عملیات VD انجام می‌شود که موجب تمیز شدن شمش مطابق با استانداردهای جهانی خواهد شد و همچنین گازهای مضر را نیز از چرخه ذوب خارج می‌گرداند.

دشتیانه همچنین خبر از تولید اولین محموله 193تنی‌ ریل  UIC60 که شامل 179 شاخه ریل 18متری است و به‌صورت غیرآزمایشی و مطابق با استانداردهای روز اروپا در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان تولید شده است، داد و اضافه کرد: ذوب‌آهن موفق شده است که برای خطوط پرسرعت (تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت) این ریل‌ها را تولید کند و سهم 80 درصدی نیاز کشور به تولید این نوع ریل را مرتفع سازد.

دشتیانه با اشاره به واردات ریل نامرغوب در سال‌های گذشته به کشور افزود: امسال کارگاه نورد 650 ذوب‌آهن به امکانات و استانداردهای روز دنیا ( EN13674 ) مجهز شد و ایستگاه VD (گاززدایی) تولید فولاد ریل نیز راه‌اندازی شد.

بر اساس اخبار رسیده، اولین محموله از ریل‌های تولیدی ذوب آهن سه‌شنبه هفته گذشته به شرکت سازه‌های صنعتی آذران تحویل داده شده است. این شرکت در ارائه خدماتی همچون طراحی و احداث کارخانجات صنایع معدنی، راه‌سازی و اجرای انواع سازه‌های شهری و انجام پروژه‌های عمرانی به‌صورت پیمان‌کاری اشتغال دارد.

2

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.