| کد خبر: 271888 |

عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی

۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی آماده عملیات روسازی و ریل گذاری است

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از آماده بودن عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن در استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی، میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی استان با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه راه و شهرسازی در همایش روز ملی شوراها که به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد گفت: حدود ۲۰ درصد بیشتر از اعتبارات اختصاص یافته در پروژه های راه و شهرسازی تخصیص داشته ایم و طی سه سال گذشته ۲۷۰ کیلومتر از باندهای دوم تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مودی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته میانگین بهره برداری از باندهای دوم ۳۰ کیلومتر بوده که هم اکنون به ۱۰۰ کیلومتر رسیده افزود: در تمامی شهرستان های استان دارای پروژه باند دوم هستیم که دارای اعتبار ملی و تخصیص است.

وی به پروژه مهم راه آهن در استان اشاره کرد و افزود: از ۹۷۰ کیلومتر طول ریلی مسیر ۴۳۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی قرار دارد که با پیگیری های به عمل آمده تمامی قطعات دارای پیمانکار بوده، تجهیز کارگاه انجام و ردیف اعتباری و بودجه ای آن نیز مشخص و تامین شده و هم اکنون حدود ۷۰ کیلومتر از این پروژه آماده عملیات روسازی و ریل گذاری است.

مودی افزود: در حوزه تامین زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت طی دوسال دولت سیزدهم ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای استان الحاق شده که این میزان ۴ برابر نیاز کنونی متقاضیان مسکن است که زمین آن تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه بازآفرینی شهری و طرح کلید به کلید اولین استانی هستیم که این طرح را شروع کردیم که برای عملکرد مطلوب در این حوزه نیازمند همکاری و همراهی بیشتر مردم و دستگاه های مرتبط با این امر هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.