| کد خبر: 167116 |

◄ کاهش متوسط عمر واگن‌های مسافری به 20 سال

معاون امور ناوگان شرکت راه‌آهن جزئیات برنامه این شرکت برای نوسازی ناوگان را در سال جاری تشریح کرد و گفت: تا پایان سال جاری متوسط عمر واگن‌های مسافری در گردش به ۲۰.۳۳ سال خواهد رسید.

تین نیوز

معاون امور ناوگان شرکت راه‌آهن جزئیات برنامه این شرکت برای نوسازی ناوگان را در سال جاری  تشریح کرد و گفت: تا پایان سال جاری متوسط عمر واگن‌های مسافری در گردش به ۲۰.۳۳ سال خواهد رسید.

به گزارش تین‌نیوز، مجتبی تفقدی گفت: جهت ایجاد ایمنی و رفاه بیشتر برای مسافران، برنامه از رده خارج کردن واگن‌های مسافری با سن بالا از سال ۱۳۹۴ در دستور کار این معاونت قرار گرفت که تا  پایان سال گذشته تعداد ۶۱۵ دستگاه واگن مسافری با عمر بالا از رده خارج شد.

او در ادامه تصریح کرد: ۱۳۴ دستگاه لکوموتیو، ۲۸۰۰ دستگاه واگن باری، ۵۴ دستگاه واگن مسافری بین‌شهری و ۴۶ دستگاه ریل‌باس به ناوگان ریلی اضافه خواهد شد.

معاون ناوگان شرکت راه‌آهن گفت: با نوسازی ناوگان ریلی تاکنون  سن متوسط واگن‌های مسافری حدود ۱۰ سال کاهش یافته است و طبق برنامه پایان تیرماه ۱۳۹۷ حد اکثر ۳۹۷ دستگاه واگن مسافری از رده خارج می‌شود.

تفقدی با بیان اینکه «هدف بلندمدت شرکت راه‌‌آهن در بخش ناوگان، کاهش متوسط عمر انواع ناوگان ریلی تا ۱۵ سال است» گفت: در انتهای سال ۱۳۹۷، متوسط عمر لکوموتیو در گردش به ۳۱.۵۷ سال و متوسط عمر واگن باری در گردش به ۲۲.۶۵ سال خواهد رسید.

او تاکید کرد: موقعیت پدید آمده در پسابرجام این فرصت را برای حمل‌ونقل ریلی کشور ایجاد کرد تا برای خرید ۵۴۴ دستگاه انواع لکوموتیو برقی و باری، ۵۰۰ دستگاه واگن مسافری خواب با سرعت ۲۰۰ کیلومتر، ۴۵۰ دستگاه ریل باس حومه‌ای، ۲۰ رام (۸ واگنه) قطار سریع‌السیر جهت بهره‌برداری در خط سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان و ۶۰۰۰ دستگاه واگن لبه‌بلند ۴ محوره مذاکره، تفاهم‌نامه و قرارداد امضا کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، او درباره ظرفیت فعلی راه‌آهن در جابه‌جایی بار و مسافر گفت: ظرفیت جابجایی ۸۲ میلیون تن بار، ۱۵ میلیون نفر مسافر بین‌شهری و حمل ۷ میلیون نفر مسافر حومه‌ای است

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.