| کد خبر: 164759 |

◄ قطار تهران- استانبول امسال راه می‌افتد

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی از راه‌اندازی مجدد قطارهای تهران - استانبول و تبریز – وان در سال جاری خبر داد.

تین نیوز

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی از راه‌اندازی مجدد قطارهای تهران - استانبول و تبریز – وان در سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، میرحسن موسوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد گفت: قطارهای ترکیه که پیشتر از ضریب اشغال مسافر بالایی برخوردار بودند با حفظ ارائه خدمات در دو قطار ایرانی و ‌ترکیه‌ای فعال در این مسیر امسال دوباره راه‌اندازی خواهند شد.

او در ادامه به راه‌اندازی قطار مشهد- عشق‌آباد اشاره کرد و گفت:  قطار مشهد - نخجوان دو بار در هفته در این مسیر حرکت دارد.

معاون راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به نهایی شدن توافق با یک شرکت زیارتی در مسیر مشهد-کربلا گفت: احتمالاً فروش بلیت قطار آن پس از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود اما ادامه مسیر از مرز شلمچه تا کربلا با اتوبوس و قطار و یا فقط با اتوبوس خواهد بود.

موسوی گفت: پس از تکمیل زیرساخت ریلی سبزوار قطار حومه‌ای مشهد - سبزوار راه‌اندازی خواهد شد و همچنین امکان برقراری خط ریلی در مسیر سبزوار- تهران نیز فراهم خواهد شد.

او در ادامه گفت: مطالعات ساخت قطار مشهد – گرگان به پایان رسیده است که به‌محض تکمیل آن قطار حومه‌ای مشهد - گل‌بهار راه‌اندازی خواهد شد.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در نیمه نخست امسال نیز رشت و ارومیه به شبکه سراسری راه‌آهن متصل خواهند شد.

او گفت: اگر تقاضایی برای سفر به مشهد از  رشت و تبریز وجود داشته باشد قطار در این مسیر راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، موسوی به توسعه خطوط ریلی اشاره کرد و گفت: سال گذشته 500 کیلومتر ریل توسط شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و 700 کیلومتر ریل‌گذاری توسط راه‌آهن ریل‌گذاری شد.

او در ادامه گفت: پارسال متوسط تأخیر حرکت از مبدأ قطارها در کشور زیر 18 ثانیه بود و تأخیر قطارها دررسیدن به مقصد به زیر 27 دقیقه رسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.