| کد خبر: 164327 |

◄ خرید 90 واگن مسافری برای حمایت از کالای ایرانی

تا پایان روز 15 فروردین 97، حدود 4هزار و 840 رام قطار به ایستگاه‌های سراسر کشور اعزام شد و در خط سیر قرار گرفت که با این ترتیب، مجموع تعداد مسافر از 25 اسفند 96 تا مورخ پانزدهم فروردین امسال حدود یک‌میلیون و 857 هزار و 723 نفر است.

تین نیوز

نوروز امسال نسبت به سال‌های گذشته آمار سفر ریلی بالاتر رفته است. این امر به موارد بسیاری از جمله بالا رفتن کیفیت خدمات بستگی داشته است که در گفت‌وگو با معاون مسافری راه‌آهن به مهم‌ترین آنها می‌پردازیم.

به گزارش تین‌نیوز، میرحسن موسوی درباره آمار کلی میزان سفر، تعداد مسافر و تعداد رام قطارهای اعزام‌شده در نوروز امسال به شبکه ریلی به خبرنگار ما گفت: تا پایان روز 15 فروردین 97، حدود 4هزار و 840 رام قطار به ایستگاه‌های سراسر کشور اعزام شد و در خط سیر قرار گرفت که با این ترتیب، مجموع تعداد مسافر از 25 اسفند 96 تا مورخ پانزدهم فروردین امسال حدود یک‌میلیون و 857 هزار و 723 نفر است که در مقایسه با مجموع تعداد مسافر مشابه سال قبل با تعداد یک‌میلیون و 688 هزار و 410 مسافر، از نظر تعدادی دقیقاً 169 هزار و 313 نفر و 10.03 درصد بیشتر از سال قبل رشد داشته است.

موسوی دلایل مهم این رشد را اینچنین عنوان کرد: عوامل بسیاری همچون نوسازی ناوگان مسافری، توسعه شبکه خطوط ریلی و افزایش سرعت سیر و تبلیغات در این رشد تأثیرگذارند اما عامل مهمِ کم شدن میزان تأخیرها، کمک شایانی به افزایش تقاضای سفر در شبکه ریلی کرده است. بنابراین، مجموع تأخیر از مبدأ به ازای هر قطار تا 15 فروردین امسال، 25 دقیقه بوده که در مقایسه با میانگین تأخیر از مبدأ مشابه سال قبل یک دقیقه کاهش داشته است.

 مدیرکل مسافری راه‌آهن جمع میانگین تأخیرها تا تاریخ 15 فروردین را 27 دقیقه عنوان کرد و افزود: میانگین تأخیر کل در بازه زمانی مشابه سال قبل 33 دقیقه بوده است. ضمن اینکه میانگین تأخیر رسیدن به مقصد با احتساب قطارهای حومه‌ای 19 دقیقه بوده است.

میرحسن موسوی همچنین درباره رشد سفرهای نوروزی از طریق محورهای ریلی کشور گفت: در ایام پیک نوروز میزان جابه‌جایی مسافران رشد ۹ درصدی داشته و تأخیر حرکت قطارهای مسافری نیز به زیر ۱۸ ثانیه رسیده است اما ما انتظار بیش از این از خود داریم و همکاران ما همواره در تلاش‌اند تا این آمار هر روز بیشتر شود چراکه نفع مردم در این رشد است. ضمن اینکه امسال، سال حمایت از کالای داخلی نیز نام‌گذاری شده است و در همین آغاز سال، شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در سال ۹۷، اقدام به خرید 90 واگن جدید مسافری از شرکت‌های داخلی و بازسازی برخی از واگن‌های مسافری کرده‌اند.

موسوی از عوامل دیگری که بر رشد تقاضای سفر در نوروز امسال تأثیر داشته است را از سیر خارج کردن ۲۸۴ واگن مسافری بالای ۳۰ سال، جرم‌گیری ۴۷۲ واگن و بهسازی ۱۰۰ واگن مسافری در جهت ارتقای کیفیت خدمات مسافری موقر عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که با حمایت از حمل‌ونقل ریلی که توسعه آن به نفع کشور است، بتوان از میزان مخاطرات سفرهای جاده‌ای کاست و سفری ایمن و آسوده را در تعطیلات سال‌های آینده برای هم‌وطنانمان رقم زد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.