| کد خبر: 147438 |

برگزاری مانور امداد و نجات به قطار دچار آتش‌سوزی در راه‌آهن شمال

با برگزاری مانور امداد به قطار دچار آتش‌سوزی در بلاک سرخ‌آباد - ورسک، آمادگی کارکنان راه‌آهن شمال و همکاری دیگر دستگاههای امدادرسان مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفت.

تین نیوز

 با برگزاری مانور امداد به قطار دچار آتش‌سوزی در بلاک سرخ‌آباد - ورسک، آمادگی کارکنان راه‌آهن شمال و همکاری دیگر دستگاههای امدادرسان مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش روزنامه آفرینش، در این مانور که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: در این مانور اداره کل راه‌آهن شمال این احتمال را مورد ارزیابی قرار داده که اگر قطار مسافری در حین حرکت در مناطق صعب‌العبور که دسترسی به جاده مشکل است دچار آتش‌سوزی شود، چگونه و چه اقداماتی باید صورت گیرد تا در کوتاهترین زمان ممکن از بروز صدمات جانی و مالی جلوگیری شده و یا این خسارتها به حداقل ممکن برسد.

یونسی با ارزشمند خواندن این نوع مانورها برای دستگاههای خدمات‌رسان، بیان داشت: با برگزاری این مانورها دستگاههای همسو در امداد و نجات و خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان در یک محیط و واقعیت شبیه‌سازی شده قرار می‌گیرند و این کار باعث می‌شود تا در مواجهه با موقعیتهای واقعی از آمادگی بالایی برخوردار باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران خاطرنشان کرد:کلیه دستگاههای اجرایی بایست این مانورها را در دستور کار خود داشته باشند تا در زمان حوادث احتمالی آمادگی لازم برای حفظ جان و مال مردم عزیزمان را داشته باشیم.همچنین مدیر کل راه‌آهن شمال در ارتباط با برگزاری این مانور گفت: از این دسته مانورها در راه‌آهن شمال در چند مورد انجام شده ولی این مانور بصورت گسترده‌تر پیش‌بینی شده تا در حین رخداد حوادث واقعی از پیش، آمادگی کارکنان و سازمانهای امدادرسان به مسافرین را مورد ارزیابی قرار دهیم.

یوسف گران‌پاشا اذعان داشت: خوشبختانه در این مانور تمام دستگاههای خدمات‌رسان همچون: آتش‌نشانی، هلال احمر، اورژانس، بسیج، فرمانداری سوادکوه، شهرداری پل‌سفید و دیگر دستگاههایی که دخیل در امدادرسانی بودند عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دادند.

وی ادامه داد: ما در این مانور سعی کردیم تا سوانح راه‌آهن را آنطور که هست به دستگاههای دیگر شناسانده و از موقعیتهای صعب‌العبور جغرافیایی برای دسترسی به راه‌آهن آگاه شویم. در این مانور نقاط قوت و نقاط ضعف وجود داشت که انشاا... پس از بازبینی سعی در برطرف نمودن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خواهیم کرد تا دستگاههای اجرایی خاصه ادارات تابعه راه‌آهن همیشه در آمادگی کامل باشند. مدیرکل راه‌آهن شمال از تمام دستگاههای اداری، اجرایی و خدمات‌رسان که در این مانور مشارکت داشتند تشکر کرد و آرزو کرد تا هیچ گاه شاهد بروز سوانح تلخ برای مردم عزیزمان نباشیم.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.