| کد خبر: 266572 |

◄ بزرگنمایی در نرخ کرایه تاکسی های فرودگاه امام/ ملیکا محمدی سوار تاکسی اینترنتی بود؟

بالاترین نرخ کرایه خودروهای فرودگاهی که برای مسیرهای مرکز شهر اعمال می شود [ مدارک پیوست است ] از ۵۰۰ الی ۵۵۰ و برای مسیرهای دور مانند فرودگاه به منطقه تجریش از 650 هزار تومان تجاوز نمی کند.

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: بالاترین نرخ کرایه خودروهای فرودگاهی که برای مسیرهای مرکز شهر اعمال می شود [مدارک پیوست است] از ۵۰۰ الی ۵۵۰ و برای مسیرهای دور مانند فرودگاه به منطقه تجریش از 650 هزار تومان تجاوز نمی کند.  

به گزارش تین نیوز، حمید حسین زاده این مطلب را در پاسخ به گزارشی بیان کرد که در یکی از رسانه های آنلاین اقتصادی با عنوان «قیمت های میلیونی برای انتقال مسافران از فرودگاه امام به مناطق مختلف شهر تهران/ فرودگاه تا شهرری چند؟» منتشر و در آن عنوان شده «اجازه تردد تاکسی های اینترنتی در فرودگاه امام خمینی(ره) در کنار خدمات رسانی نامناسب به مسافران ورودی از پروازهای خارجی به داخل در شرایطی داده نمی شود که علاوه بر کرایه های میلیونی که برخی تاکسی های فرودگاه برای انتقال مسافران به مناطق مختلف تهران طلب می کنند، جمله «فعلا تاکسی نداریم» هم، سیگنال های نامساعدی بر اعصاب مسافران از راه رسیده صادر می کند.»

حسین زاده در مورد این گزارش به تین نیوز گفت: خبرنگار مذکور در گزارش خود ، زمین و زمان را بهم بافته تا برسد به بیان اصل مطلبی که در دل  داشته است که بله ایها الناس چه نشستید که کرایه اسنپ وتپسی از فرودگاه به تهران و بالعکس فقط و فقط ۱۵۰ هزارتومان است و اینکه مگر دیوانه اید که به خودروهای فرودگاهی کرایه بیشتر و یا به زعم ایشان مبلغ میلیونی پرداخت کنید.

کرایه تاکسی فرودگاه امام

وی افزود: آیا از این بهتر و واضح تر ممکن بود که تابلوی تبلیغاتی اسنپ و تپسی را در دست گرفت و به نمایش گذاشت؟ و در کنار تبلیغ مثبت برای آنها برای فرودگاه و رانندگانش سمپاشی کرد؟

حسین زاده تاکید کرد: باید از این خبرنگار که در گزارش نادرست خود به خبر غیرواقعی دریافت کرایه های میلیونی در فرودگاه متوسل شده، پرسید: مستندات شما کجاست؟ چه مدرکی مبنی بر دریافت کرایه میلیونی از فرودگاه به داخل تهران دارید؟ آیا با مسئولان ذیربط فرودگاه صحبت کردید و موارد را راستی آزمایی کردید؟  البته و صد البته که خیر و  این کارها را انجام ندادید ، چرا؟

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: به نظر می رسد رسالت و وظیفه این رسانه اظهار ناراحتی از ممنوعیت فعالیت رسمی  اسنپ و تپسی در فرودگاه و تلاش در راستای ایجاد مطالبه برای دعوت از این  اپ ها برای فعالیت رسمی و کسب جایگاه در فرودگاه امام وتحت تاثیر قراردادن مقامات جهت اجابت این مطالبه و همینطور  بیان و تبلیغ نرخ های پایین کرایه اپ های مذکور  قرار گرفته بود، و البته که مثلا این حرف ها اصطلاحا از زبان مردم بیان شد.

وی افزود: رسانه ها چه زود دچار انبوه فراموشی ها از تخلفات و اقدامات غیراخلاقی و شکایت های فراوان از این اپ ها و  از جمله کشته شدن تاسف انگیز همین چند روز پیش مرحومه ملیکا محمدی ورزشکار ملی پوش شدند. آیا می دانید که ملیکا محمدی به بواسطه آماتور و ناشی بودن راننده اسنپ و نا ایمن بودن خودروی مورد استفاده او جانش را از دست داد؟

حسین زاده عنوان کرد: آیا واقعا فرقی میان خودروی شاسی بلند رافور و تویوتا کمری گران قیمت فرودگاه با خودروی شخصی پراید و تیبا وجود ندارد؟ آیا تفاوت در نرخ کرایه های آنها غیرمنطقی و ناعادلانه است ؟

وی تاکید کرد: آیا رسالت خبرنگاری موجب نشد در تهیه گزارش‌ یک پرس وجوی کوچک هم از نرخ های معمول اصناف دیگر و همینطور از حضور خیل دلالان ارز فروش و جذب مسافر در فرودگاه به عمل آورید؟ مثلا وسوسه نشدید علت نرخ ۱۵۰ هزارتومانی یک فنجان چای در غرفه فرودگاه را جویا شده و طعم غیر دبش! آن را بچشید؟ ظاهرا در نظر شماری از رسانه ها تنها وصله ناجور، کرایه خودروهای عمومی فرودگاه و بزرگترین ایراد آن عدم حضور رسمی اسنپ و تپسی در این مکان است.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: لازم است مسافران فرودگاه بدانند هم نرخ  کرایه ۱۵۰ هزار تومانی اسنپ و هم کرایه های میلیونی خودروهای فرودگاهی صحت نداشته و دروغ است و هم اینکه اسنپ وتپسی دوشادوش مسافربرهای شخصی و تاکسی های داخل  شهری با حضور غیرقانونی خود نه تنها در فرودگاه امام فعالیت چشمگیری دارند بلکه جاده های کشور را نیز تسخیر کرده اند. 

وی گفت: در خودروهای فرودگاهی بالاترین نرخ کرایه ای که برای مسیرهای مرکز شهر اعمال می شود [ مدارک پیوست است ] از ۵۰۰ الی ۵۵۰  و برای مسیرهای دور مانند فرودگاه به منطقه تجریش از  650 هزار تومان تجاوز نمی کند.

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور با بیان این که دانستن تفاوت استهلاک یک خودروی خارجی مانند تویوتا رافور و یک پراید یا  تیبا کار سختی نیست، افزود: ضمن این که در مورد خودروهای فرودگاه که هزینه های لوازم یدکی و نگهداری آن سر به فلک کشیده حتی همین کرایه ها هم اقتصادی و مقرون بصرفه نیست.

وی عنوان کرد: رانندگان خودروهای عمومی فرودگاه گذشته از تایید صلاحیت شان که با اخد کارت هوشمند صورت می‌گیرد همواره تحت نظارت های شدید و دایمی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه و مدیران فنی شرکت‌ ها بوده و حداقل سالی یک بار باید سلامت روانی و جسمانی و وضعیت  عدم اعتیاد به مواد مخدر آنها توسط مراکز بهداشتی و نظامی مورد بررسی قرار گرفته و درصورت تایید با اخذ کارت سلامت و گواهی عدم اعتیاد  و گواهی حسن اخلاق و ...  می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و جالب است که تمام هزینه های این موارد که حتی تحت پوشش بیمه نیست، به عهده خود رانندگان است و همه این موارد جهت سلامت و ایمنی و رفاه حال و آرامش روانی مسافران و کاستن از میزان سوانح و تلفات جانی است.

حسین زاده افزود: آیا با این تفاوت ها که خیلی خلاصه اشاره شد مقایسه ناوگان عمومی و رانندگان حرفه ای و قانونمند با خودروهای اینترنتی فعلی که صاحبان امتیاز آنها کوچکترین مسئولیتی در قبال خطرات احتمالی برای مسافر بعهده نمی‌گیرند منصفانه است؟ و خلاصه اینکه اگر وضعیت فرودگاه بین المللی امام دغدغه شما باشد باید اهمیت و کیفیت ناوگان ویژه آن نیز برابر با سطح استاندار جهانی مورد نظر باشد.

او ادامه داد: در خاتمه عرایضم گلایه ای هم دارم از خبرگزاری محترم تین نیوز که چرا این خبرگزاری با وجود  اشراف کامل به مسائل و مشکلات حمل و نقل عمومی گزارش مخدوش و نادرست اقتصاد آنلاین را باز نشر نموده است و اینکه انتظار می رود مدیریت محترم شهر فرودگاهی امام  پیگیر موضوع  شده و پاسخی شایسته به مطالب خبرنگار اقتصاد آنلاین بدهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 4 4

    همیشه باید تاکسی فرودگاه را گرفت چون از رانندگان تاکسی فرودگاه سو پیشینه میگیرند در خالیکه رانندگان استپ و تپسی این شرایط را ندارند و مسافری که خارج میره یا از خارج امده ممکنه همراهش پول یا اشیا قیمتی باشه حالا چه حامل اشیا قیمتی یا پول باشه یا نباشه که به نفعش هست با تاکسی فرودگاه بیاد در ضمن از این مورد بگذریم اگر در مسیر فرودگاه تاکسی فرودگاه خراب بشه زنگ میزنه همکارش بیاد ولی تاکسی اینترنتی اگر خراب بشه کسی نیست کمک ادم بیاد و پرواز را از دست میدهی

    • ناشناس 0 0

      باشه تو بگیر

    • ناشناس 0 0

      اینطورنیست ، راننده تاکسی اینترنتی همه شرایط ، ویژگی های فردی ، مشخصات کامل ماشین ، وعدم سوء پیشینه اش ثبت وبررسی شده است ، وحتی عکس راننده بامشخصات کامل ، ونوع ومدل ماشین برا مسافرارسال می شود ، واگرتاکسی اینترنتی خراب شود ، بااستفاده گزینه (امداد)کمک ازراننده دیگری که درنزیکترین نقطه به او است ، ادامه سفر انجام می شود ، وهیچ مشکلی برای مسافر بوجود نمی آید ، وخیلی زودانجام می شود ، درحالی که درمورد تاکسی فرودگاه این موضوع زمان برترهست ، ....
      [امداد برای راننده امتیاز دارد ]

  • اصغر احمدوند 3 1

    با سلام خدمت شما و تشکر در راستای شفاف سازی مشکلات موجود ، در بخش حمل و نقل ، و خدمات زحمتکشان ناوگان جاده ای،

    ای کاش بقیه همکاران نیز کمی راستی و تعهد در کارشان داشتند ، اون موقع میشد گفت که ایران میشود ایران🌺

  • فریدون ناصری 3 2

    جناب آقای حسین زاده گرانقدر
    درود به شرف و غیرتت و سپاس از بیان مطالب کارشناسانه و حقیقی و عدالتمندانه جنابعالی
    امیدوارم که مسئولین ذیربط فرودگاهی ، با جدیت پیگیر شکایت از این رسانه ی دروغ پرداز و فرافکن باشند و اجازه ندهند عده ای سودجو که سر در آخور اسنپ و بطور کلی خودروهای اینترنتی دارند ، بیش از این در حق رانندگان زحمت کش فرودگاهی ظلم نکنند و تهمت و توهین ننمایند.

  • غلام عباس نیک طبع 2 2

    با سلام فقط باید گفت تنها پناه رانندگان سواری کرایه در کل ایران بعد از خدا آقای حسین زاده می باشد و کمال تشکر از جواب منطقی و شایسته ایشان

  • محمد رضا اصفهان 3 1

    اسنپ و تاکسی و ماکزیم حتی پارا فراتر گذاشتن و حتی ب قاچاق مسافر هم رو آوردن.شما کافیه برین ایست بازرسی قم وایسین تا ببینین چطور دارن افغانی رو بدون مدرک میبرن با خیال راحت

  • سعید جعفری 2 2

    باسلام خدمته شما
    من تاکسی فرودگاه دارم ننیخام برای خودم تبلیغ کنم ولی ایکاش مسئولینه فرودگاه یکم انسانیت به خرج میدادن وانها از ما دفاع میکردن

  • فریدون طبقچی 0 1

    با سلام
    تشکر میکنیم از تین نیوز و آقای حسین زاده که همواره مشکلات حمل ونقل عمومی را مطرح می‌کند
    خداوند توفیق دهد

  • ناشناس 3 1

    فرودگاه نیست که تا وارد میشی ۵ تا غول گذاشتن سر راه داد میزنن تاکسی فرودگاه بیا ..تاکسی بیا ...تره بار و ترمینال جنوب هم اینطوری نیست

  • میرجعفرقضاتی 1 1

    سلام جناب حسین زاده
    قابل تقدیر هستید جواب متین وقانونی جنابعالی به آنهایی که به خاطر یک دستمال قیصره را به آتش میکشند
    همانطورکه اشاره فرمودید قیمت یک خودرو تویوتا رافور وهمچنین قیمت لوازم یدکی آن برابراست قیمت ۱۹ تااز خودرو های اسنب وتپسی

  • مسافر 1 1

    واقعا باید به حال مدیریت فرودگاه بین المللی امام تاسف خورد ازوضعیت ماشین های داغون غیر قانونی که به جای تاکسی مثل مزاحمین جلوی مسافرین خارجی و ایرانی رو میگیرن و دنبالش میرند با هر روشی میخواهند سوار ماشینش کنن سر آخر هم فراتر از نزخ تاکسی های فرودگاه درخواست دارن و اگر اتفاقی بیوفته هیچ نهادی پاسخگو نیست با یه سرچ ساده میشه اتفاقاتی که برای مسافرین طی این سالها رخ داده آگاه شد اگر راننده معتاد و دزد یا خفت گیر نباشه باید خوش شانس بود نه مدرکی نه دفتری برای اینکه اگر چیزی در ماشین جاموند بازگردانده بشه این وضعیت ایا برازنده فرودگاه خارجی ایران هست مسئولین فرودگاه و وزارت راه باید پاسخگو باشن !!

  • امیر مختار 0 3

    نمی دونم چرا فقط از کرایه تاکسی های فرودگاه ایراد میگیرن و کسی از خرج و مخارج حرف نمی زند و این قشر زحمت کش را کسی درک نمی کنه هزینه استهلاک یک سوناتا حداقل کیلومتری ۹ هزارتومان هست و کرایه همین سوناتا ب شهر اهواز نزدیک ۸ میلیون هست و رفت و برگشت حدود ۱۹۰۰ کیلومتر هست که میشه ۱۵/۲۰۰۰۰۰ هزار توان بعد کرایه اهواز ۸ میلیون تومان آیا کسی هست که بیاد ب مشکل رانندگان فرودگاه ب پردازه در ضمن ماشینهای فرودگاه تمام وی آی پی هستن و کسیکه بخواد ماشین وی آی پی سوار بشه باید هزینه آن را هم پرداخت کنه که متاسفانه چیزی در حد رایگان بهش سرویس میدن

    • ناشناس 0 0

      خوب شما برای اهواز مسافر بزن نه تهران

  • امیر مختار 0 0

    با سلام. درود به تمامی زحمت‌کشان در ایران و بخصوص رانندگان تاکسی در فرودگاه ها و یا تاکسی های شهری .
    چرا کسی از خرج و مخارج سنگین خودروهای خارجی در فرودگاه حرفی و یا مقاله ایی نمی نویسد و چرا با خرج سنگین هزینه نگهداری خودروها را درک نمی‌کند .هزینه و استحلاک خودروهای سوناتا و تویوتاهای تاکسی در فرودگاه حداقل کیلومتری هشت الی نه هزارتومان هست حداکثر کرایه از فرودگاه تا جنوب ایران مثلاً اهواز ۹ میلیون تایین شده و رفت . برگشت نزدیک به ۱۹۰۰ کیلومتر میشه و استحلاک این ماشین ۱۵/۲۰۰ هزارتومان هست و کرایه ایی که دریافت می‌کنه ۹ میلیون خوب این کجا واسه راننده تاکسی مرقوم ب صرفه هست . از هزینه شام و نهار و عوارض اتوبان و خطرات احتمالی در بین راه و جریمه های احتمالی را هم که در نظر بگیری ی کنار ۶/۵۰۰ هم بایس از جیبش بذار که بخواد ی مسافر جنوبی ببره و این مطلب را واسه آنهایی نوشتم که بیهوده حرف نزنند و خادمین برملت را زیر سوال نبرن

  • مهدی صالحی 0 0

    با سلام
    ممنون از جناب حسین زاده که فعلا تنها دغدغه مند این صنف میباشد.

  • فرداد فرهودی 3 0

    باسلام
    البته صحبت های انجام شده متین می باشد لیکن قیمت 650 هزار تومان برای سفر از فرودگاه به تهران که واقعی هم هست چون خودم چند ماه پیش در فرودگاه با آن مواجه شدم تابع کدام منطق می باشد مگر تاکسی های فرودگاه که اسم بردند تویو تا و یا برندهای دیگر اتومبیل نو هستند آنها هم حداقل 5 سال عمر دارند بعضا ده سال وبیشتر عمر دارند و آیا اختلاف کیفیت یک پژو با یک تویوتا 400 هزار تومان است من تچربه این را داشتم ساعت 11 شب با اسنپ این مسیر را با 220 هزار تومان آمدم و خیلی هم راحت اما همان زمان تاکسی فرودگاه که متاسفانه همچنان هم از کرایه 650 هزار تومانی خود ناراضی هستند بسیار با اکراه مسافر قبول می کردند
    متاسفانه حوزه تاکسی رانی چه فرودگاه وچه داخل شهری بطور کل بدون نظارت شده وتاکسی ها هیچ قانونی را رعایت نمی کنند در این شرایط قطعا مسافر به فکر جیب خود خواهد بود وقتی تاکسی فرودگاه بدون هیچ ضابطه ای قیمت بالا اعلام می کند و وقتی فقط یک چمدان اضافه داشته باشی طلب پول بیشتر از مسافر خسته وتازه رسیده که چاره ای ندارد میکند قطعا مسافر هم بدنبال راهکار های جایگزین خواهد بود
    در هر صورت قیمت مصوب تاکسی های فرودگاه هیچ پایه علمی ندارد و هیچ کجای دنیا اینگونه در فرودگاهها بی نظمی ندایم
    بهترین وساده ترین راه استفاده از تاکسی متر برای این تاکسی ها است به هر حال اینجا می توانیم از تاکسی متر استفاده کنیم قطعا مسافرین هم راضی خواهند بود.

    • حسین زاده 0 1

      با سلام و احترام
      باتایید فرمایش شما مبنی بر اعمال صوابط ومقررات در امور و نرخ گذاری خدمتتان عرص نمايم که کلیه کرایه های خودروهای عمومی اعم از سواری واتوبوش و فرودگاهی و غیر فرودگاهی براساس نرخ های ابلاغی بوده و هیچ شرکت مسافربری خود حق نرخ گداری ندارد
      همین کرایه ها جاری در حمل ونقل عمومی براساس اعلام بانک مرکزی و تایید سازمان آمار کشور حدود ۸۰ درصد زیر نرخ تورم میباشد و بنوعی کرایه ها یارانه ای محسوب شده البته یارانه ای که از جیب سرمایه گذاران ومالکان پرداخت می‌شود
      الان نرخ یک اتوبوس ۱۵ میلیارد تومان هست مالک اتوبوس واقعا باید یا دیوانه باشد یا عاشق رانندگی مگر نه با این درآمدها و ربسکهای موجود در این کار به هیچ عنوان سرمایه گداری بصرفه نبوده و درآمد و حقوق حاصله بسیار پایین تر از درصد سود بانکی میباشد
      لذا مشکل اساسی در سیاست های اقتصادی میباشد که اگر تحول اساسی در این خصوص صورت نگیرد بلبشوی شدید اقتصادی در انتظارمان است

    • فرداد فرهودی 2 0

      آقای حسین زاده عزیز
      به نظر شما الان بلبشوی اقتصادی نداریم مگر دیگر صنف ها مشکل اقتصادی ندارند و فقط صنف تاکسی دارها چنین مشکلی دارند در حال حاضر مغازه داری که مغازه اش چندین میلیارد می ارزد آیا بر اساس سود بانکی در مغازه سود می کند که راننده تاکسی چنین توقعی دارد آیا کارمند حقوق واقعی می گیرد که راننده تاکسی چنین توقعی دارد رکود اقتصادی بر کشور حاکم می باشد پس صنف تاکس ران ها بایستی بدانند قرار نیست از جیب خالی مردم بردارند تا خود بتوانند زندگی کنند همه در یک کشتی سوار هستیم.

  • حامدشونم 1 0

    رفقا تایه مطلب میخونن سریع عقایدشون جهت میگیره، کی گفته اسنپ مسئولیت در قبال امنیت مسافر گردن نمیگیره؟ شما تو برنامه اسنپ موقع سفر مدام منوی امنیت سفر جلوی چشماته کافیه ازش استفاده کنی بدون هیچ سروصدایی مامور بالاسره راننده س

    • ناشناس 0 0

      یک نمونه از عدم امنیت عدم پذیرش مسئولیت مدیران اسنپ در خصوص بسته وبارهای بالای ۵ میلیون است
      و قراره نیست یک مسافر با دلهره واسترس مسافرت کند با این امید میتواند از پلیس و دادگاه استفاده کند
      کار ودرامد اسنپ فقط کرایه مسافر نیست و برخی اوقات حتی با نگرفتن کمسیون بنوعی دون پاشی انجام برای تسخیر کل حمل ونقل و بخش بزرگی از بازار و....

  • ناشناس 0 0

    مگر در این مسیر مترو وجود ندارد؟؟؟؟؟

  • محسن 1 0

    از اینکه فقط نظرات موافق ومنتشر میکنین معلومه چقدر بی طرف هستید تف به روح خبرنگاران پول پرست که فقط پول میگیرن وخبر چاپ میکنن میخواهید آمار تخلفات وکشته وزخمی شدن مسافران تاکسی های فرودگاه وبراتون بگم تا بفهمید کی راست میگه