| کد خبر: 171892 |

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا مطرح کرد:

◄ امکان افزایش زمان خواب کامیون‌ها در بندرعباس به یک ماه

در وضعیت کنونی باتوجه به عدم توازن بین عرضه و تقاضای کامیون و بار، به تدبیر فوری از طرف مسئولان نیاز است.

تین نیوز

در حالی‌که مشکلات رانندگان در پایانه بار بندرعباس همچنان ادامه دارد، یک فعال حمل‌ونقل جاده‌ای کالا پیشنهاد داد برای برطرف شدن این مشکلات، به ازای هر تعداد باری که توسط شرکت‌ها به سالن اعلان بار اعلام می‌شود به همان تعداد از طرف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کد صدور بارنامه در اختیار شرکت حمل‌ونقل قرار گیرد.

به گزارش تین‌نیوز، سید دلاور موسوی با بیان این مطلب گفت: وقتی دولت اعلام می‌کند بعضی از کالاها اجازه ورود به کشور را ندارد این یعنی کم شدن بار و در این شرایط کسانی‌که بار خارج از سیستم نوبت‌دهی و اعلان بار حمل می‌کردند همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و این باری که کم شده در حقیقت از سهمیه رانندگان قانون‌مند کم شده و بدین ترتیب خواب این کامیون‌ها شاید به یک‌ماه هم برسد.

وی در گفت‌وگو با این شبکه خبری افزود: در حال حاضر رانندگان و کامیونداران از نبود لاستیک، گرانی لوازم یدکی و به تازگی از نبود کالا برای حمل رنج می‌برند که پیشنهاد می‌شود به منظور جلوگیری از سوءاستفاده شرکت‌ها هر تعداد باری که توسط شرکت‌ها به سالن اعلان بار اعلام می‌شود به همان تعداد از طرف سازمان کد صدور بارنامه در اختیار شرکت حمل‌ونقل قرار گیرد.

این راننده خود مالک با تاکید بر این‌که در این‌صورت شرکت‌ها قادر به صدور بارنامه خارج از سیستم اعلان بار نخواهند بود، اظهار کرد: در وضعیت کنونی باتوجه به عدم توازن بین عرضه و تقاضای کامیون و بار، به تدبیر فوری از طرف مسئولان نیاز است.

موسوی یکی دیگر از راهکارهای اصلاح وضعیت پایانه بار بندرعباس را جلوگیری از پدیده بومی‌گرایی دانست و گفت: جلوگیری از فعالیت کامیون‌های صوری که شرکت‌ها به‌نام خود زده‌اند و همچنین تعیین سقف تعداد حمل بار، از مبدا استان هرمزگان برای تمامی کامیون‌ها با همکاری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به طوری‌که مثلا هر کامیون در ماه مجاز به دریافت سه تا چهار بارنامه از کل سیستم موجود در هرمزگان باشد نیز از دیگر راهکارهای پیشنهادی برای برطرف شدن برخی مشکلات پایانه بار بندرعباس است.

به گزارش تین‌نیوز، در چند روز اخیر رانندگان و کامیونداران به بیان مشکلات خود در مورد پایانه بار بندرعباس در شبکه‌های اجتماعی پرداخته‌اند که از جمله آنها افزایش زمان خواب کامیون‌ها، عدم توزیع بار، افزایش حق پارکینگ به میزان 2 برابر، فعالیت شرکت‌های پلمپ شده و ... بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خدادادبکرانی 1 0

    باسلام بااین وضع بی باری انجمن رانندگان پایانه بندر عباس اقدام به قطع نوبت دهی کرده آیا واقعا راهکار درستیه یا برای بهتر خدمات دهی به مکانیزم های نور چشمی اقدام به این کار نموده است .واقعا فکری اساسی
    در مورد مسایل ومشکلات پایانه بندر عباس بشود .بحث بومی گری در این مکان بیداد می کنه واقعا راننده زیر فشار گرما وبی باری شاهد چنین ظلمی هایی است که باید چاره اندیشی شود.

  • آرش 1 0

    سلام
    بویژه در شرایط فعلی باید همه ماشینها اعم از ملکی صوری, ملکی واقعی, بومی و همه از کانال اعلامبار دریافت بار انجام دهند. این شرایط موقت است اگر نهادهای حاکمیتی امروز با عدالت از بخش خصوصی حمایت کنند فردا که تحریم‌ها رفع شد دچار انسداد حمل و نقل نمیشوند.
    ما فقط عدالت میخواهیم
    عدالت
    بی هیچ هزینه ای

  • ابوالفضل کلانتر منش 0 0

    وجود شرکتهای ملکی و ازاد موجب بالا رفتن خواب بندر شده است و این تعداد اندک باری هم که موجود هست در انحصار شرکتهای ازاد هست و مسولین بجای اینکه در این زمان حساس بارها را در اعلام بار تقسیم کنند تا همه رانندگان یکسان گردند اقدام به مسدود کردن نوبت پایانه بندر نمودند که جای بسی تاسف هست در جمهوری اسلامی که باید حامی مستضعفین باشند باز هم قشر ستم دیده و مظلوم را مسدود نمودند
    روزانه مبلغ قابل توجهی پول پارکینگ و هزاران هزار هزینه های دیگر،گرمای سوزان،نبود امکانات خوابگاه و حمام و سرویس بهداشتی مناسب که کفایت جمعیت در انتظار بار را داشته باشد ،همه و همه از یک طرف و نبود بار که در این وضعیت اقتصادی سرگردان بتواند جوابگوی مخارج زندگی و هزینه های سرسام اور کامیون باشد روز به روز بر نگرانی این قشر افزوده وغیر قابل تهمل گردیده
    لذا از مسولین محترم تقاضا داریم نظر مساعدی مرحمت فرمایند