در پی افزایش قیمت ارز رخ داد:
◄ تغییر مسیر رانندگان ترانزیت به سمت حمل بار داخلی
هزینههای ویزا و عوارض کشورهای مسیر آنقدر به بخش ترانزیت فشار آورده است که رانندگان ترانزیت بعضا مسیر خود را از حمل ترانزیت تغییر و به سوی حملهای داخلی تغییر داده اند.
عضو اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی و فعال ترانزیتی گفت: در پی افزایش نرخ ارزش، هزینههای رانندگان ترانزیت به شدت بالا رفته است و تخصیص ارز بینراهی به رانندگان ترانزیت کشور، ضرورت دارد.
ابراهیم عطایی عضو اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی و فعال ترانزیتی در گفتوگو با خبرنگار تیننیوز، گفت: هزینههای ویزا و عوارض کشورهای مسیر آنقدر به این بخش فشار آورده است که رانندگان ترانزیت بعضا مسیر خود را از حمل ترانزیت تغییر و به سوی حملهای داخلی، که آن هم تعریف چندانی ندارد، تغییر دادهاند.
این فعال ترانزیتی ادامه داد: اگرچه افزایش کرایه تا حدودی دردهای رانندگان کامیون التیام بخشید، اما افزایش نرخ ارز، بر قیمت ترانزیت افزوده میشود که این خود بهمرور زمان بر ترانزیت و حملونقل بینالمللی کشور اثر منفی خواهد گذاشت و چهبسا مسیر ترانزیت را تغییر خواهد داد.
عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: از همه متصدیان تقاضا و پیشنهاد میشود در این شرایط بد اقتصادی به اهمیت ترانزیت، این پدیده خدادادی بیشازپیش پیبرده و با اختصاص ارز با نرخ مصوب هر چه سریعتر اقدام کنند و رانندگان مسیرهای ترانزیتی را از آفت هزینههای زیاد نجات دهند.
این فعال حملونقلی گفت: ما همچنان امیدواریم اهمیت ترانزیت و حملونقل بینالمللی هر چه سریعتر به اولویتهای اول دولت تبدیل شود.
به گفته عطایی در حالی که افزایش هزینههای بینراهی رانندگان منجر به ترک آنها از حمل بارهای بینالمللی و به مرور زمان بیکاری می شود چهبسا خیلی از مشکلات امروز جامعه ازجمله بیکاری با تقویت ترانزیت حل شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.