| کد خبر: 267334 |

تبدیل خرید کشتی از خارج کشور به یک فرصت

خرید کشتی خارج از کشور میتواند در صورت مدیریت صحیح و کارآمد از طریق توافق مشترک مابین سازندگان کشتی دو کشور و بر اساس الگوی معامله برد ـ برد به یک فرصت تبدیل گردد.

تین نیوز

خرید کشتی خارج از کشور میتواند در صورت مدیریت صحیح و کارآمد از طریق توافق مشترک مابین سازندگان کشتی دو کشور و بر اساس الگوی معامله برد ـ برد به یک فرصت تبدیل گردد.

به گزارش مارین نیوز، شرکت های کشتی سازی کشور توانسته اند طی حدود 3 دهه با ساخت سکوی عظیم نیمه شناور حفاری امیرکبیر، کشتی های کانتینر بر با ظرفیت 2200 کانتینر 20 فوتی، کشتی های نفتکش کلاس آفراماکس صادراتی و طیف وسیعی از کشتی های متوسط در کلاس یدک کش و انواع کشتی های خدماتی، توانایی خود را در ساخت پیچیده ترین سازه های شناور به اثبات رسانند.

صنایع کشتی سازی کشور علیرغم توانایی ترسیم شده در فوق، همچنان با کاستی هایی در حوزه های تامین مالی و تهیه به هنگام مدارک فنی و تجهیزات مورد نیاز کشتی ها مواجه میباشند. رفع این کاستی ها در بهترین شرایط میتواند در چارچوب قراردادهای همکاری دراز مدت با کشورهای صاحب صنعت و از طریق مشارکت در ساخت انواع کشتی های مورد نیاز کشور صورت گیرد.

براساس گزارشات دریافتی، در حال حاضر اقداماتی جهت خرید تعدادی کشتی های کلاس یدک کش، آتشخوار، جستجو و نجات و نظایر آن خارج از کشور در مقابل تهاتر نفت به عنوان یک تهدید در مقابل رشد صنعت کشتی سازی کشور در جریان است. این تهدید میتواند در صورت مدیریت صحیح و کارآمد از طریق توافق مشترک مابین سازندگان کشتی دو کشور و بر اساس الگوی معامله برد ـ برد به یک فرصت تبدیل گردد.

مطابق با مصوبات دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی در حضور رئیس جمهور، برنامه نوسازی ناوگان دریایی کشور بالغ بر 3000 انواع مختلف کشتی با تاکید بر ساخت داخل و حداکثر استفاده از کالای ایرانی در اردیبهشت ماه سال جاری به تصویب رسید. الگوی ترسیم شده در نمونه کشتی های کلاس یدک کش میتواند در ابعاد وسیعتر در راستای برنامه نوسازی ناوگان دریایی کشور مورد استفاده قرار گیرد و از این طریق شرایط رشد و ارتقای صنایع کشتی سازی، تجهیزات و خدمات وابسته فراهم میگردد. این رویکرد همچنین اقدام موثری برای جلوگیری از تعطیلی کارخانجات کشتی سازی، خروج نخبگان طراح و سازنده شناور از کشور و خروج ارز خواهد بود و همزمان موجب ارتقاء اجتماعی، فرهنگی و معیشتی مردم، کاهش بیکاری در سواحل کشور خواهد گردید و مهمتر، به عنوان یکی از اجزای اصلی و بلامنازعه توسعه نیروی دریایی راهبردی، اقتدار دریایی کشور را تضمین خواهد نمود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.