| کد خبر: 259061 |

اقتصاد دریامحور باید جایگزین درآمدهای نفتی شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصاد دریامحور باید جایگزین درآمدهای نفتی برای کشور شود، گفت: کشورهای توسعه یافته به سوی ترکیب تولید و حمل ونقل دریایی حرکت کرده اند و ما نیز باید در این مسیر گام برداریم.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصاد دریامحور باید جایگزین درآمدهای نفتی برای کشور شود، گفت: کشورهای توسعه یافته به سوی ترکیب تولید و حمل ونقل دریایی حرکت کرده اند و ما نیز باید در این مسیر گام برداریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، رضا تقی پور انوری ، با اشاره به اینکه اقتصاد دریامحور مسئله ای است که نیازمند توجه در سطح کلان نظام بوده و باید برنامه های جامع تعریف شده در تمامی بخش ها محقق و اجرایی شود، اظهار داشت: اقتصاد دریامحور می تواند منابع درآمدی کشورها را از نفت، گاز، پتروشیمی و...به سمت دیگری سوق دهد و درآمدهای پایدار ایجاد کند.

مهم ترین بخش های اقتصاد دریامحور

وی افزود: خدمات دریایی، صنایع حمل ونقل، خدمات کشتیرانی، تولید در پسکرانه بنادر و...از مهم ترین مواردی است که در اقتصاد دریامحور باید به آن توجه داشت.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه در شمال و جنوب کشور 5800 کیلومتر نوار ساحلی وجود دارد که باید از تمامی این ظرفیت دریایی در راستای رشد اقتصادی کشور بهره برد، عنوان کرد: برنامه جامع تعریف شده در بخش اقتصاد دریامحور باید هرچه سریع تر اجرایی شود چرا که غفلت از ظرفیت های اقتصادی دریایی و بندری کشور موجب خواهد شد مسیر پیشرفت و رونق اقتصادی کند شود.

تقی پور با بیان اینکه بسیاری از کشورهای توسعه یافته مقوله تولید و حمل ونقل را ادغام کرده اند، توضیح داد: تولید و انجام فعالیت های ارزش افزوده ای برای تمامی کشورها از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد برخوردار است چرا که اشتغال آفرینی بسیار به همراه دارد.

جهش اقتصادی برای کشورهای ادغام کننده تولید و حمل ونقل دریایی

وی ادامه داد: در عین حال مزیت تمامی کشورها از مزیت حمل ونقل دریایی برخوردار نیستند، بنابراین هر کشوری که بتواند حمل ونقل دریایی و تولید را با یکدیگر ادغام و ترکیب کند قطعا با جهش اقتصادی همراه خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پسکرانه بنادر ظرفیت بسیار مطلوبی برای انجام فعالیت های تولیدی و ارزش افزوده ای هستند، اظهار داشت: برخی کشورهای در خشکی محصور هستند و برخورداری کشور ما از دریا در شمال و جنوب یک موهبت الهی است که باید به آن در تمامی سطوح توجه داشت.

تقی پور با اشاره به اینکه وجود منابع انرژی و منابع انسانی در کنار برخورداری از دریا، فرصت استثنایی و ویژه به شمار می رود، خاطرنشان کرد: کشور ما از منابع انسانی و منابع انرژی بسیار خوبی برخوردار است که تجمیع تمامی این ظرفیت ها در پسکرانه بنادر موجب پویایی اقتصاد کشور خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.