| کد خبر: 257349 |

ضرورت توجه به ظرفیت های دریایی و بندری ایران و قطر

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر با اشاره به اینکه ظرفیت همکاری مشترک دریایی و بندری بین دو کشور مغفول مانده است، خواستار حمایت جدی دولت از سرمایه گذاری مشترک در حوزه دریایی و بندری ایران و قطر شد.

تین نیوز

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر با اشاره به اینکه ظرفیت همکاری مشترک دریایی و بندری بین دو کشور مغفول مانده است، خواستار حمایت جدی دولت از سرمایه گذاری مشترک در حوزه دریایی و بندری ایران و قطر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عدنان موسی پور، با اشاره به اینکه یکی از شاخص های اقتصاد سالم در هر کشوری، میدان دار بودن بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی است، اظهار داشت: اگر مراودات تجاری برای یک کشور مهم تلقی شود باید به مقوله حمل ونقل به ویژه حمل ونقل دریایی توجه جدی داشته باشیم و به ارتباط تجاری با همسایگان اهمیت دهیم.

نباید فعالیت بخش خصوصی به شناورهای کوچک محدود شود

وی ادامه داد: در حوزه حمل ونقل دریایی عموما بخش خصوصی به صورت خرد ورود کرده و عمده فعالیت ها به شناورهای کوچک مربوط می شود، بنابراین باید در مسیری گام برداریم که شاهد مشارکت بخش خصوصی در حوزه کلان حمل ونقل دریایی به ویژه شناورهای بزرگ باشیم.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر با بیان اینکه اگر قرار باشد با ظرفیت بیشتر و بهتر در حوزه حمل ونقل دریایی فعالیت کنیم نیازمند سرمایه گذاری سنگین بخش خصوصی در حوزه شناورهای بزرگ هستیم، عنوان کرد: حمل ونقل دریایی باید به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرد و شاهد توسعه آن در بخش های مختلف باشیم.

موسی پور با اشاره به اینکه ظرفیت های همکاری دریایی و بندری بین ایران و قطر مغفول مانده است، اظهار کرد: باید شاهد سرمایه گذاری مشترک در حوزه دریایی و بندری بین ایران و قطر با هم افزایی دولت و بخش خصوصی باشیم و از ظرفیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی بهره مند شویم.

باید سیستم حمل ونقل دریایی بین ایران و قطر، قدرتمند شود

وی افزود: ایران و قطر در حوزه دریایی و بندری ظرفیت های فراوانی دارند و باید تفاهم نامه های اثرگذاری از سوی دولتمردان دو کشور به منظور همکاری در حوزه دریایی و بندری منعقد شود و شاهد تحقق برنامه های اجرایی در حوزه حمل ونقل دریایی بین دو کشور باشیم.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر با تاکید بر اینکه باید سیستم حمل ونقل دریایی بین ایران و قطر، قدرتمند شود، گفت: توسعه حمل ونقل دریایی بین ایران و قطر موجب بهبود حمل ونقل دریایی با سایر کشورهای منطقه خواهد شد و به طور مثال می تواند روی روابط تجاری ایران و امارات تاثیر بگذارد.

موسی پور با اشاره به اینکه نباید نسبت به ظرفیت موجود دریایی و بندری بین ایران و قطر بی توجه بود، گفت: بنابراین باید با هم افزایی دولت و بخش خصوصی در مسیر همکاری های مشترک دریایی و بندری بین ایران و قطر گام برداریم و بتوانیم از ظرفیت های اقتصادی به بهترین شکل استفاده کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.