| کد خبر: 163314 |

چهار شناور حامل کالای قاچاق در آبهای جنوبی خوزستان توقیف شد

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: چهار فروند شناور حامل کالای قاچاق با تلاش شبانه روزی ماموران دریابانی ،در آبهای جنوبی خوزستان توقیف و محموله های آنان ضبط شد.

تین نیوز

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: چهار فروند شناور حامل کالای قاچاق با تلاش شبانه روزی ماموران دریابانی ،در آبهای جنوبی خوزستان توقیف و محموله های آنان ضبط شد.

 

سرهنگ نادر سهیلی روز سه شنبه در گفت و گو ایرنا افزود: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناورهای حامل کالای قاچاق ، 2 هزار و 400 کمپوت آناناس ، 23 هزار قوطی 1.5 لیتری رانی ، 14 هزار عدد سوپ آماده و بیش از 14 هزار قالب صابون را ریال کشف و ضبط کردند.
وی گفت: محموله های این شناورها در یکی از کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس بارگیری شده و قاچاقچیان قصد داشتند محموله قاچاق را در بندر و گمرک آبادان تخلیه کنند که ناکام ماندند.
جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه گفت: در این ارتباط 24 متهم به ورود کالای قاچاق به کشور دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.
طبق قانون ، اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده های کالای قاچاق را برعهده دارد.
در 2 هفته اخیر 19 فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق در آبهای شمالی خلیج فارس و در نزدیکی سواحل سه بندر تجاری ماهشهر ، سجافی و آبادان توقیف و محموله های آنان ضبط شد.
قاچاق کالا یکی از معضلات اقتصادی و اجتماعی مناطق ساحلی خوزستان است که اخلال در تولید داخلی و تشدید بیکاری را به دنبال دارد.
همه ساله در ماه های پایانی سال روند قاچاق کالا در مرزهای آبی خوزستان به دلایل مختلف ، روند صعودی به خود می گیرد.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.