| کد خبر: 159235 |

◄ عملکرد چینی‌ها جای سوال دارد

یک کارشناس ارشد امور بیمه و خسارات صنعت کشتیرانی گفت: چینی‌ها با اطمینان از کشته شدن دریانوردان ایرانی در ساعات أولیه حادثه و اتش سوزی، ترجیح داده‌اند میعانات گازی موجود در نفتکش بسوزد تا داخل آب جاری نشود.

تین نیوز

یک کارشناس ارشد امور بیمه و خسارات صنعت کشتیرانی گفت: چینی‌ها با اطمینان از کشته شدن دریانوردان ایرانی در ساعات اولیه حادثه و آتش‌سوزی، ترجیح داده‌اند میعانات گازی موجود در نفتکش بسوزد تا داخل آب جاری نشود. 

به گزارش تین‌نیوز، کاپیتان فضل‌الله ربیعی اظهار کرد: این‌که چرا در شب عملیات اطفای حریق را متوقف کرده و از روش‌های هوایی برای اطفای حریق استفاده نکرده‌اند جای سؤال دارد. حتی چین برای اطفای حریق نفت‌کش سانچی از کف استفاده نکرد.

وی از هر نفت‌کش در حال سوختن به‌عنوان بمبی ساعتی یادکرد و افزود: به نظر می‌رسد پرسنل نفتکش فرصتی برای خروج از نفتکش نداشته‌اند چراکه حتی در صورت فرار نیز امکان داشت در حلقه حریق ایجادشده روی آب، محصور شوند. 

وی ادامه داد: سرعت حرکت کشتی‌ها با توجه به‌ اندازه بزرگشان زیاد نیست و حتی اگر هر دو کشتی متوجه خطر برخورد شده و قصد تغییر مسیر به‌منظور گریز از خطر را داشته‌ باشند، لزوماً به این معنی نیست که آن‌ها قطعاً با یکدیگر برخورد نمی‌کنند. 

به گزارش مهر، کاپیتان ربیعی تصریح کرد: به دلیل تردد بالا و حضور قایق‌ها و شناورهای ماهیگیری نور زیادی در شب در این منطقه وجود دارد که میزان دید را کاهش می‌دهد و این عوامل هرچند کم اما در وقوع تصادم بی‌تأثیر نیست.

کاپیتان ربیعی اکسیژن کم در محدوده موتورخانه را یکی از محدودیت‌های حیاتی خدمه سانچی عنوان کرد و ادامه داد: اگر در روز نخست حادثه، تیم امداد و نجات موفق به ورود به  نفت‌کش شده بودند شاید می‌توانستند پرسنل زنده احتمالی را نجات دهند اما گویا شرایط موجود این اجازه را به تیم چینی نداده است.

بر اساس نظر این کارشناس صنعت کشتیرانی درصورتی‌که عمق آب در محل غرق شدن نفتکش کم باشد امکان غواصی و یافتن اجساد وجود دارد در غیر این صورت غواصی به‌منظور جست‌وجوی اجساد امری دشوار به نظر می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.