| کد خبر: 156361 |

دبیرکل IMO ؛

◄ اهداف بزرگ را دنبال کنید تا یک تغییر واقعی ایجاد شود/ سال آینده همه جهان شما را تماشا می‌کند

جهان انتظار دارد همه کشورهای عضو IMO چشم‌انداز روشنی را به عنوان مرحله اول نقشه راه خود تصویب کنند. از شما می‌خواهم، اهداف بلندپروازانه‌ای را تصویب کنید که واقعا بتواند تغییر ایجاد کند. شما این فرصت را دارید که کاری واقعی و با اهمیت پایدار انجام دهید.

تین نیوز

دبیرکل IMO گفت: همه جهان در سال 2018 سازمان بین المللی دریایی (IMO) را تماشا می‌کند، تا کاری واقعی درباره کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت کشتیرانی انجام دهد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از worldmaritimenews، کی‌ تک‌ لیم در سی‌امین مجمع IMO در لندن گفت: سال آینده زمانی خواهد بود که جهان انتظار دارد همه کشورهای عضو IMO چشم‌انداز روشنی را به عنوان مرحله اول نقشه راه خود تصویب کنند. از شما می‌خواهم، اهداف بلندپروازانه‌ای را تصویب کنید که واقعا بتواند تغییر ایجاد کند. شما این فرصت را دارید که کاری واقعی و با اهمیت پایدار انجام دهید.

بر اساس این گزارش، بیش از 1500 نماینده از کشورهای عضو IMO، سازمان‌های بین‌المللی دولتی و غیردولتی برای شرکت در جلسه ای که از 27 نوامبر تا 6 دسامبر برگزار می شود، ثبت نام کرده‌اند.

لیم تاکید کرد: در حال حاضر هفت راهبرد استراتژیک ما به سوی فرایندهای موثرتر قانونی‌سازی و پیاده‌سازی با ادغام تکنولوژی جدید و پیشرفته برای پاسخگویی به چالش‌های ما، از جمله افزایش ایمنی کشتی، پرداختن به فناری‌های نوظهور جدید مانند کشتی‌های خودران، سهم ما در مبارزه تغییر آب و هوا، تعامل در حاکمیت اقیانوس، کاهش جرایم سایبری و تسهیل تجارت بین‌المللی با توجه به عامل انسانی، معطوف شده‌اند.

او افزود: سرعت رشد تغییرات در هر حوزه یک مسئله اساسی را ایجاد کرده است، چرا که فناوری بسیار سریع‌تر از فرایند نظارتی حرکت می‌کند.

دبیر کل IMO گفت: موج دیجیتال خیلی زود وارد صنعت کشتیرانی می‌شود و زمانی که این کار انجام شود، IMO باید آماده باشد.

او تاکید کرد: برای من، این موضوع به این معنی است که چارچوب قانونی کشتیرانی به جای راهکارهای پیشنهادی باید بر اهداف و عملکردها ، متمرکز باشد. این تنها راه برای اطمینان از آن است که اقدامات تصویب شده توسط IMO در حد فاصل زمانی تصویب تا اجرا دچار طول زمان نمی‌شوند.

لیم گفت:  IMO یک نیاز کلی به موثرتر و انعطاف‌پذیرتر بودن دارد و باید توجه و اراده خود را به پیشبرد مفهوم «سازمان دانش بنیاد» معطوف کند.

او تصریح کرد: در IMO، ما باید تجزیه و تحلیل دقیق‌تر و عمیق‌تری از آمار و داده ها داشته باشیم تا بتوانیم به شکل واقعی گرایش‌های اساسی و عوامل ایجاد‌کننده مشکلات کشتیرانی را درک کنیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که افزودن و اصلاحات در چارچوب قانونی، تا آنجا که ممکن است، بر اساس آمار، مطالعات و تجزیه و تحلیل باشد. این امر راه را برای تنظیم مقررات بهتر باز می‌کند، تا نه تنها از افزایش برکرواسی جلوگیری شود بلکه از الزامات نامناسب و پرداختن به موارد منسوخ و غیرضروری نیز جلوگیری شود.

گفتنی است که مقامات سازمان بنادرودریانوردی ایران نیز در این اجلاس حضور دارند. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.