| کد خبر: 148149 |

◄ رقابت غول‌ها برای سفارش کشتی‌های مگاسایز

تین نیوز

تازه‌ترین گزارش آلفالاینر نشان می‌دهد که کشتیرانی MSC ، یازده شناور مگامکس سفارش داده است.

به گزاش تین‌نیوز و به نقل از seatrade-maritime، بر اساس این گزارش غول کشتیرانی سوئیس 11 شناور با ظرفیت 22 هزار TEU به یاردهای کشتی‌سازی دوو کره سفارش داده است. آلفالاینر کشتی‌هایی با ظرفیت 18هزار TEU تا 22 هزار TEU را مگامکس نامیده است.

پیش از  سفارش هفته اخیر اتحاد کشتیرانی Ocean Alliance، برای 9 شناور با ظرفیت 22 هزار TEU، اتحاد 2M  (Maersk/MSC)، قرار بود 36 شناور از این نوع تا پایان سال 2017 تحویل بگیرد که با در نظر گرفتن 15 سفارش دیگر مجموعا 51 شناور مگامکس تحویل خواهد شد.

اتحاد Ocean Alliance (CMA CGM/Cosco Shipping/Evergreen/OOCL) در حالی که قرار بود 5 شناور مگاسایز خود را پیش از پایان سال جاری تحویل بگیرد، با سفارش 37 شناور مگاسایز دیگر که قرار است تا 2019 تحویل داده شود، به مجموع 42 شناور مگامکس رسید.

7f948e93fb6709176cd12f1c6df80a3a_M

به این ترتیب سفارش 9 شناور توسط CMA CMG توانست اتحاد Ocean Alliance را با مجموع 51 شناور مگاماکس به صدر سفارش‌دهندگان برساند. اما سفارش 11 شناور دیگر توسط MSC آن هم فقط چند روز بعد به این معناست که در دو سال آینده اتحاد M2 با 61 شناور مگاماکس جایگاه Ocean Alliance را تصاحب کرده است.

با این حال آن‌ها که به اعداد علاقه‌مند هستند به این نکته توجه خواهند کرد که 51 شناور بزرگ قبلی 2M در بخش عملیاتی یا سفارشات در مقابل 21 شناور مرسک و 20 شناور  MSC قافیه را باخت.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.