| کد خبر: 140244 |

نزول سفارش شناور های کانتینربر،صعود فله بر و تانکر

تعداد سفارشات شاخت شناورهای جدید در نیمۀ نخست سال جاری میلادی کاهش یافت و به 245 فروند رسید.

تین نیوز

تعداد سفارشات شاخت شناورهای جدید در نیمۀ نخست سال جاری میلادی کاهش یافت و به 245 فروند رسید.

به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از سایت VesselsValue، به دنبال کاهش درخواست شناورداران مبنی بر افزودن شناورهای کانتینری و فراساحلی به ناوگان خود در شش ماه نخست سال 2017 میلادی میزان سفارشات درحالی با افت همراه شد که بازارتقاضای بیشتری برای ساخت شناورهای فله بر و تانکر داشت.

براساس این گزارش، درمجموع سفارش 245 فروند شناوراز ماه ژانویه تا ژوئن سال 2017 میلادی ثبت شد که در مقایسه با 254 فروند شناور ثبت شده در سال گذشتۀ میلادی کاهش یافت. این رقم در مقایسه با آمار سال 2015 میلادی با ثبت سفارش 594 فروند شناورافت قابل توجهی را نشان می دهد. 

این گزارش ضمن اشاره به تمایل شناورداران مبنی بر سفارش فله برها و تانکرها در نیمۀ نخست سال جاری میلادی افزود: تعداد سفارش شناورهای حمل فله و تانکر به ترتیب به 70 و 145 فروند رسید که در مقایسه با 43 و 118 فروند در مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی با افزایش همراه بود. این درحالی است که میزان سفارش ساخت در نیمۀ نخست سال 2015 میلادی به 229 فروند برای فله برها  و 181 فروند برای تانکرها رسیده بود.

در بازار شناورهای کانتینری در شش ماه نخست سال جاری میلادی تنها سفارش 10 فروند شناور کانتینربر ثبت شد که در مقایسه با آمار سال 2016 و 2015 میلادی به ترتیب با ثبت سفارش 58 و 90 فروند افت قابل توجهی را نشان می دهد. 

از سوی دیگر، درشش ماه نخست سال جاری میلادی بازارهیچ سفارشی مبنی بر ساخت شناورهای تدارکاتی فراساحل (OSV) را دریافت نکرد. در مقابل و در مقایسه با آمار سال های 2016 و 2015 میلادی با ثبت 11 و 50 فروند شناور سال جاری میلادی وضعیت ناخوشایندی را در بخش شناورهای OSV تجربه می کند. 

دربخش شناورهای حمل LNG نیز تعداد کل سفارشات به چهار فروند شناوررسید که در مقایسه با هفت و 26 فروند به ترتیب در سال های 2016 و 15 میلادی با کاهش همراه بوده است. 

وضعیت بازار در بخش سفارش شناورهای LPG کمی خوشایندتر از بخش های دیگر بود و تعداد سفارشات در نیمۀ نخست سال 2017 میلادی به 16 فروند رسید و در مقایسه با 19 و 18 فروند در سال های 2016 و 15 میلادی تفاوت چندانی را شاهد نبود. 

شایان ذکر است، کشتی سازی های چینی که 42.4 درصد از حجم کل سفارشات در سطح دنیا را به خود اختصاص می دهند، در شش ماه نخست سال جاری میلادی بر حسب تناژ شناورها 11 میلیون و 510 هزار DWT سفارش دریافت کردند که حاکی از کاهش 29 درصدیِ آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی است.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.