| کد خبر: 139166 |

افزایش 2 برابری ظرفیت بندر شهید رجایی طی 4 سال آینده

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: در طرح‌های توسعه فعلی بندر شهید رجایی کشتی‌های با بالاترین ظرفیت نیز برای ورود به این بندر در نظر گرفته‌شده است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: در طرح‌های توسعه فعلی بندر شهید رجایی کشتی‌های با بالاترین ظرفیت نیز برای ورود به این بندر در نظر گرفته‌شده است.

محمد سعید نژاد در حاشیه نشست مشترک با مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی که به میزبانی بندر شهید رجایی در مرکز استان هرمزگان ، در گفت‌و‌گو با  ایسنا، منطقه خلیج‌فارس،  اظهار کرد: بندر شهید رجایی در موقعیت ممتازی در تنگه هرمز قرار دارد و به لحاظ دسترسی به شبکه‌های آبی جهان و منطقه از وضعیت خوب و ممتازی برخوردار است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌هایی که تاکنون در بندر شهید رجایی انجام‌شده است ظرفیت این بندر را امروز به 100 میلیون تن رسانده است.

سعید نژاد اضافه کرد: با توسعه ترمینال 3 بندر شهید رجایی، احداث 3 پست اسکله نفتی و توسعه اسکله مواد معدنی در بندر شهید رجایی ظرفیت این بندر طی 4 سال آینده به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ما در فاز 3 بندر شهید رجایی 3.2 TU ظرفیت کانتینری‌مان اضافه خواهد شد و به این معنی است که ظرفیت نهایی ما قریب به 9 میلیون TU خواهد رسید که امکان خوبی برای این بندر به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور تصریح کرد: در طرح‌های توسعه فعلی بندر شهید رجایی کشتی‌های با بالاترین ظرفیت نیز برای ورود به این بندر در نظر گرفته‌شده است و کشتی‌های با ظرفیت 18 هزار TU نیز می‌توانند در آینده وارد این بندر شوند و تخلیه و بارگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیتی که در زمینه ترانزیت در منطقه دارا هستیم این امکان می‌تواند برای حمل کشتی‌های تجاری منطقه بسیار مؤثر باشد.

سعید نژاد عنوان کرد: از نظر نرم‌افزاری نیز اقدامات بسیار تأثیرگذاری در این بندر انجام‌شده است که مهم‌ترین آن این است که اظهار صاحبان کالا، خروج کالا و مدیریت همه از طریق نرم‌افزاری در حال انجام شدن است و امکان اظهار، ترخیص و درخواست حمل از راه دور وجود دارد تا میزان ترافیک در بندر کاهش یابد.

وی در پایان با بیان اینکه در موضوع حمل کالا از طریق راه ریلی از بندر شهید رجایی نیز تأکید بسیار زیادی شده است، گفت: در طی سال‌های گذشته توسعه ریلی این بندر افزایش‌یافته است و در زمینه حمل‌ونقل ریلی از این بندر سرمایه‌گذاری خوبی شده و این روند ادامه خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.