| کد خبر: 137043 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی؛

◄ بیمه نبودن دریانوردان شناورهای سنتی، در شان آنها و کشور نیست

تین نیوز

رییس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برخی از دریانوردان در شناورهای سنتی حتی از بیمه هم محروم هستند و این وضعیت در شان این گروه زحمتکش و البته در شان کشور ما نیست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیور، محمد سعیدنژاد، درآیین گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه تفاهم و همدلی و یکپارچگی در مجموعه ارگانهای دریایی وجود دارد، گفت: دریا نیاز به توجه دارد و همه ما مسئولیم که از این نعمت الهی بهره ببریم. 

او افزود: خدا را شاکرم که امروز این همدلی میان همه ارگان‌ها و مجموعه دریایی کشور حضور دارد و این حضور گسترده و متنوع امروز شاهدی بر این همدلی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بحث تمرکز جمعیتی در نوار ساحلی کشور گفت: توجه به تمرکز جمعیت در مناطق ساحلی، به دلیل کمبود جمعیت نیز که در این بخش ها داریم باید در دستور کار قرار گرفته و سیاست های توسعه دریامحور باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به سخنان فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره نصب پرچم روی شناورهای ایرانی گفت:  یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه شود بحث اهمیت به نصب پرچم کشور در شناورها است. در این زمینه پس از برجام بخش زیادی از کشتی‌های ایرانی مزین به پرچم جمهوری اسلامی شدند و امیدواریم بقیه نیز این کار را انجام دهند.

او درباره اهمیت توجه به مسائل رفاهی دریانوردان نیز تاکید کرد: این قشر کارهای سختی دارند . به خصوص دریانوردان شناورهای سنتی که نه پوشش بیمه درمانی دارند و نه بیمه عمر هستند.

سعیدنژاد افزود: در گذشته قانونی بود که فعالیت در دریا بخشی ازخدمت نظام وظیفه محسوب می‌شد که در حال حاضر کمتر به این موضوع توجه می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: با توجه به لغو تحریم‌ها پس از برجام و توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به مناطق جنوبی کشور امیدواریم بتوانیم زمینه حضور بیشتر سرمایه‌گذاران را در مناطق بندری فراهم کنیم.

او ادامه داد: به نظر می‌آید که در حوزه دریا در یک سال گذشته به طور کلی حرکت رو به جلو داشته ایم. امیدوارم سال آینده نیز در این روز گرد هم بیاییم و از موفقیت‌های یک سال پربار بگوییم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.