| کد خبر: 134638 |

شرط فجیره برای سوخت‎رسانی به کشتی‎های عبوری از قطر

تمامی کشتی‎های خارجی که در بنادر قطر اقدام به بارگیری کرده باشند به شرط آنکه تحت پرچم قطر و یا در مالکیت این کشور نباشند می‎توانند برای سوخت‎گیری در بندر فجیره پهلوگیری کنند.

تین نیوز

موسسه حقوقی Ince & Co با اشاره به ابلاغیه جدید بندر فجیره اعلام کرد که تمامی کشتی‎های خارجی که در بنادر قطر اقدام به بارگیری کرده باشند می توانند به منظور سوخت‎گیری در بندر فجیره پهلوگیری کنند به شرط آنکه تحت پرچم قطر و یا در مالکیت این کشور نباشند.

 

به گزارش گروه بین‎الملل مارین‎ تایمز، در ابتدا بندر فجیره پهلوگیری تمامی کشتی‎های تحت پرچم قطر، به علاوه تمامی کشتی‎هایی که مقصد یا مبداء آنها قطر بود را ممنوع کرده بود.

 

تصمیم جدید بندر فجیره در پی آن گرفته شده است که سازمان حمل و نقل فدرال (FTA) امارات به بنادر این کشور و نمایندگان کشتیرانی‎ها اعلام کرد که به منظور اجرای تصمیم دولت امارات برای کاهش روابط با قطر، تمامی بنادر امارات متحده باید از پذیرش کشتی‎های تحت پرچم و یا در مالکیت قطر خودداری کرده، از تخلیه بار محموله‎های قطری ممانعت به عمل آورند و بارگیری محموله‎های اماراتی به مقصد قطر را متوقف کنند.

 

رانیا تادروس، یکی از مقام‎های موسسه حقوقی Ince & Co، اظهار کرد: "ابلاغیه FTA با ابلاغیه‎هایی که بنادر امارات طی هفته گذشته صادر کردند به کلی متفاوت است. حال باید دید که اقدام های مورد اشاره چگونه اجرایی خواهد شد. نکته جالب در این ابلاغیه جدید این است که به کشتی‎هایی که بندر آخر و یا بعدی آنها بنادر قطری باشد اشاره ای نشده است."

 

طی هفته گذشته و به دنبال شدت گرفتن تنش‎های سیاسی میان قطر و همسایگانش، به شرکت‎های کشتیرانی و حمل و نقل توصیه شد که برای مدتی خود آماده مقابله با اختلال در سفر به قطر کنند و انتظار ناپایداری در بازارهای آن کشور را داشته باشند.

 

در همین حال موسسه Ince & Co اعلام کرد که تا کنون مقام های کشور مصر هیچ‎گونه محدودیتی را برای عبور کشتی‎ها یا محموله‎های قطری از کاال سوئز وضع نکرده اند.

 

این موسسه عنوان کرد که با توجه به اختلال بوجود آمده در مسیرهای دریایی، هوایی و زمینی قطر، هنوز تکلیف محموله های ترنسشیپمنت به خوبی مشخص نیست. در نتیجه تنش‎های مربوط به قطر، تاکنون عمان از افزایش فعالیت‎های بندری خود و سنگاپور از افزایش فعالیت بانکرینگ خود خبر داده اند.

 

منبع: پایگاه خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.