| کد خبر: 146552 |

استفاده از ظرفیت ریلی راه آهن جنوب در حمل و نقل شهری اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با تشریح مباحث مطرح شده در جلسه روز گذشته مسئولان راه آهن ایران و اعضای شورا، بر استفاده از مسیرهای ریلی سطح شهر برای حمل و نقل بار و مسافر درون شهر اهواز تاکید کرد.

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با تشریح مباحث مطرح شده در جلسه روز گذشته مسئولان راه آهن ایران و اعضای شورا، بر استفاده از مسیرهای ریلی سطح شهر برای حمل و نقل بار و مسافر درون شهر اهواز تاکید کرد.

محمدرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: روز گذشته جلسه‌ای با حضور برخی مسئولان ارشد کشوری راه‌آهن ایران، مدیرکل راه‌آهن جنوب و برخی سرمایه‌گذاران حوزه حمل و نقل در شورای شهر اهواز برگزار شد. در این جلسه درباره مسائل مربوط به فضاهایی در شهر اهواز که در اختیار شرکت راه‌آهن قرار دارد، صحبت‌هایی شد.

وی ادامه داد: در بخشی از این اراضی باید فضای سبز ایجاد می‌شد که متاسفانه این کار انجام نشده است و این اراضی و فضاها که در اختیار راه‌آهن قرار دارند، چهره خوبی به شهر نداده است. از طرفی در این جلسه موضوع تقاطع‌های راه‌آهن در سطح شهر که به علت نبود روگذر موجب توقف خودروها می‌شود، مورد بحث قرار گرفت.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: بحث همکاری‌های بین شورای شهر و شهرداری و راه ‌آهن برای استفاده بهینه از خط ریلی و حتی استفاده از خطور ریلی سطح شهر برای جابه‌جایی در مسیرهای درون شهری به منظور حمل و نقل بار و مسافر، در این جلسه مطرح شد.

ایزدی ادامه داد: در حال حاضر روزانه دو رام قطار در مسیرهای اهواز - سربندر یا اهواز - ماهشهر تردد دارد و در تمام ساعات شبانه‌روز از خطوط ریلی سطح شهر اهواز استفاده نمی‌شود در صورتی که می‌توان با استفاده از واگن‌های بین شهری و درون استانی از تردد خودروهای بسیار زیادی در اهواز جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: ا ز طرفی برای حمل بار می‌توان حمل و نقل ریلی را جایگزین خودروها کرد و به این ترتیب آسفالت جاده‌ها که تا حد زیادی در اثر این نوع حمل و نقل آسیب می‌بینند، کمتر در معرض خطر آسیب و تخریب قرار خواهند گرفت. در جلسه روز گذشته این موضوع مطرح و مقرر شد ظرفیت‌های بسیار زیاد راه‌آهن در سطح شهر اهواز، مورد استفاده بهینه قرار بگیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: در حقیقت باید از این ظرفیت‌ها به گونه‌ای که در شأن مردم است، به منظور ارائه خدمت به مردم استفاده شود. البته فعلا این موضوع به صورت مقدماتی مطرح شده است که در انتها بنا شد کارگروهی متشکل از مدیرکل و معاونان راه آهن جنوب و اعضای شورای شهر ایجاد شود تا این مسائل مطرح شده، مدون شوند و به سمت اجرایی شدن آنها حرکت کنیم. در این بخش امیدواریم در چهار سال پیش رو کارهای بسیار خوبی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.