| کد خبر: 157482 |

اتصال خطوط اول و دوم قطارشهری مشهد تا پایان سال

معاون حمل و نقل شهرداری مشهد گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال خطوط اول و دوم قطارشهری مشهد را در میدان شریعتی به یکدیگر متصل کنیم.

تین نیوز

معاون حمل و نقل شهرداری مشهد گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال خطوط اول و دوم قطارشهری مشهد را در میدان شریعتی به یکدیگر متصل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید برکچی یکشنبه شب در یازدهمین همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیک که در هتل پارس مشهد برگزار شد اظهار کرد: اولویت شهرداری مشهد در بخش حمل و نقل شهری افزایش رفاه اجتماعی و اجرای طرح‌های حمل‌ونقل عمومی است زیرا این مهم موجب کاهش آلودگی هوا، مصرف انرژی و کاهش زمان سفر می شود. 

وی افزود: در این راستا اجرای خط سوم بی آر تی مشهد از حرم مطهر رضوی تا میدان استقلال آغاز شده که می تواند ۱۵۰ هزار نفر را در روز جابه جا کند. 

معاون حمل و نقل شهردار مشهد بیان کرد: همچنین تکمیل و احداث خطوط قطارشهری در مشهد دنبال می شود و امیدواریم بتوانیم پیش از شروع سال جدید خطوط اول و دوم قطارشهری را در میدان شریعتی به یکدیگر متصل کنیم. 

برکچی در ادامه به احداث مسیر های ویژه دوچرخه در مشهد اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در این شهر اجرا شده است اما به دلیل نبود پارکینگ دوچرخه و پیوسته نبودن مسیر، استفاده از این وسیله به صورت تفریحی انجام می شود. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به فرهنگ ترافیکی در شهر گفت: می توانیم با کمک شهروندان بسیاری از موضوعات ترافیکی را حل کنیم. تلاش ما این است که به پیاده محوری در شهر توجه شود و در این راستا اقداماتی در مناطق ثامن و یازده مشهد به انجام رسیده است. 

معاون حمل و نقل شهرداری مشهد تصریح کرد: استفاده از اتوبوس های برقی و ایجاد یک خط تراموا از دیگر برنامه های شهرداری مشهد در حوزه حمل و نقل است که امیدواریم طی ۳ سال آینده بتوانیم در این حوزه اقداماتی را به انجام رسانیم. 

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر رعایت موضوعات ترافیکی در ساخت و سازها گفت: ایجاد یک مجتمع تجاری یا مسکونی بدون در نظر گرفتن موضوعات ترافیکی می تواند مشکلات زیادی را برای شهر ایجاد کند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.