| کد خبر: 270951 |

موانع و مشکلات اجرایی پروژه راه آهن خراسان جنوبی بررسی می شود

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از برگزاری جلسه هماهنگی وبررسی موانع و مشکلات اجرای پروژه راه آهن خراسان جنوبی خبرداد.

تین نیوز

جلسه هماهنگی و بررسی موانع و مشکلات اجرای پروژه راه آهن استان به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی و پیمانکاران تمامی قطعات این پروژه برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مودی هدف از برگزاری این جلسه را سرعت بخشیدن به پروژه و رفع مشکلات پیمانکاران و هماهنگی بیشتر بین دستگاه های اجرایی و پیمانکاران عنوان کرد و افزود: پروژه عظیم راه آهن خراسان جنوبی یکی از مهم ترین پروژه های زیر ساختی استان است و با توجه به اینکه در حال حاضر منابع مالی پروژه تأمین است پیمانکاران باید تمام تلاش خود را در راستای اجرای سریع تر پروژه به عمل آورند.

وی افزود: راه آهن زاهدان - زابل - بیرجند - مشهد از زاهدان شروع و از استان خراسان جنوبی عبور می کند و به یونسی در استان خراسان رضوی ختم می شود و ۹۱۷ کیلومتر طول دارد و در قالب ۲۳ قطعه اجرایی که از این ۹۱۷ کیلومتر ۴۳۲ کیلومتر شامل ۱۳ قطعه اجرایی در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

مودی خاطرنشان کرد: قطعات اجرایی در استان خراسان جنوبی که با حضور ریاست محترم جمهوری در سال ۱۴۰۲ کلنگ زنی و استارت خورد از حوزه استحفاظی شهرستان نهبندان با شروع قطعه ۱۰ از کیلومتر ۳۶۵ شروع می شود و تا انتهای حوزه استحفاظی شهرستان قائنات کیلومتر ۷۹۱ ابتدای قطعه ۲۲ پایان می یابد.

وی ادامه داد: در طول این پروژه در استان خراسان جنوبی ۴ ایستگاه در شهرهای نهبندان - سربیشه - بیرجند و قاین قرار دارند که ۳ ایستگاه درجه ۲ و ایستگاه شهر بیرجند تشکیلاتی خواهد بود.

شایان ذکر است از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه نحوه تأمین آب مورد نیاز اجرای پروژه، رفع مشکل تأمین اجتماعی، نحوه تأمین مصالح، سوخت و ابلاغ قرار داد نقشه ها بود که مقرر شد پیمانکاران پیشنهادها و مصالح مورد نیاز خود را ارائه دهند تا اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی نسبت به پیگیری تأمین مصالح و آب مورد نیاز اقدام کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.