| کد خبر: 270616 |

◄ کشف و شناسایی ۳۱۰۱ مورد اضافه تناژ در سطح محور‌های خراسان جنوبی

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از شناسایی ۳ هزار و ۱۰۱ مورد اضافه تناژ طی سال گذشته در محور‌های خراسان جنوبی خبر داد.

تین نیوز

بیرجند| معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت:با توجه به مخاطرات بار بیش از ظرفیت مجاز ۳ هزار و ۱۰۱ مورد اضافه تناژ طی سال گذشته در سطح محورهای خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش تین نیوز، علی اکبر مزیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ در سال گذشته، حدود سه هزار و ۱۰۱ مورد تخلف شناسایی و اعمال قانون شده است.

 وی با بیان اینکه کشفیات سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۷۲ درصدی داشته است، افزود: کنترل ایمنی بار، ایمنی ناوگان، بارنامه، تجهیزات ایمنی و استانداردهای سلامت فنی وسایل نقلیه و کارت هوشمند از جمله مهمترین شاخص‌ها برای کاهش تخلف و افزایش ضریب ایمنی در جاده‌ها است.

مزیدی اذعان داشت: طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ با رویکرد شناسایی و برخورد با موارد تخلف تناژ بالا که آسیب بیشتری بر بستر و ابنیه فنی راه وارد می‌کند در دستور کار قرار دلرد.

وی با اشاره به اهمیت نقش بار حمل شده بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه در کاهش ایمنی تردد، افزود: حمل بار بدون بارنامه علاوه بر تخلف و تخطی از قانون، می‌تواند عواقب جبران ناپذیری در صورت بروز حوادث پیش بینی نشده برای رانندگان به همراه داشته باشد که یکی از آنها عدم پوشش بیمه در صورت خسارت به محموله است.

معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل نقلیه در ترددهای روزانه استان به منظور تشدید برخورد با متخلفین در محورهای پر تخلف از جمله محورهای نهبندان- سربیشه، بیرجند _ قاین و طبس_ دیهوک ضمن نظارت و کنترل توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری، اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس راه در دست اجرا است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.