| کد خبر: 269085 |

◄ استراحتگاه رانندگان در جاده های خراسان جنوبی افزایش می یابد

استاندار خراسان جنوبی گفت: تعداد استراحتگاه های موقت در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی افزایش یابد.

تین نیوز

بیرجند| استاندار خراسان جنوبی گفت: در راستای ایجاد فضاهای مناسب استراحت رانندگان، تعداد استراحتگاه های موقت در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی باید افزایش یابد. 

به گزارش تین نیوز، جواد قناعت در ستاد راهبری تصادفات استان با اشاره به ایام پایانی سال، اظهار داشت: باید با برنامه ریزی مناسب شاهد تردد روان در محورهای مواصلاتی استان باشیم. 

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل سفرهای نوروزی هفته آینده برگزار و وظایف دستگاه ها تعریف می شود، افزود: افزایش استراحتگاه های موقت در ایام نوروز امسال باید در محورهای نهبندان به قاین و دیهوک به سمت راور و طبس در دستور کار قرار گیرد تا شاهد کاهش تصادفات در استان باشیم.

قناعت با تاکید بر تعامل و همکاری تمام دستگاه های مرتبط در برگزاری طرح نوروزی، اذعان داشت: امیدواریم در نوروز سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش تصادفات باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز و امکان افزایش ترددهای شبانه، تأکید کرد: در همین راستا باید دستگاه های خدمت رسان و امدادی استان با خودروهای چراغ گردان در حاشیه جاده استقرار یابند که در ترددهای شبانه شاهد افزایش تصادفات نباشیم.

قناعت بر اطلاع رسانی مناسب در خصوص ناپایداری جوی توسط صدا و سیما تأکید کرد و گفت: ۱۸ استراحتگاه موقت سال گذشته با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با هماهنگی پلیس راه و راهداری در سطح استان فعال شد که باید تعداد آن افزایش یابد.

وی گفت: هر چه تعداد این استراحتگاه های موقت بیشتر شود قطعاً شاهد کاهش تعداد تصادفات در سطح استان خواهیم بود.

قناعت یادآور شد: خراسان جنوبی سال گذشته در رتبه بندی که وزارتخانه های کشور و میراث فرهنگی اعلام کردند در همه شاخص ها رتبه های خوبی داشت اما متأسفانه رتبه استان در شاخص تصادفات مناسب نبود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.