| کد خبر: 263320 |

◄ احداث پروژه کمربندی سالار شادمهر به طول ۲۹ کیلومتر گامی مهم در بهینه سازی مصرف سوخت

مدیرکل راه‌ آهن شرق گفت: پروژه احداث کمربندی (واریانت) سالار شادمهر به طول ۲۹ کیلومتر یکی از طرح‌های مهم و گام بلندی جهت بهینه‌سازی مصرف سوخت در راه‌ آهن شرق است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شرق گفت: یکی از طرح های مهم این اداره کل، پروژه احداث کمربندی (واریانت) سالار شادمهر به طول ۲۹ کیلومتر است.

به گزارش تین نیوز، علی حکامی قاسمی اظهار داشت: با تکمیل این طرح، صرفه جویی در مصرف سوخت به دلیل کاهش مدت زمان توقف قطارها و کاهش سیر حمل بار از معادن سنگان به مقاصد کارخانجات فولاد و بنادر جنوبی کشور و همچنین تسهیل در سیر روان و در نهایت ارتقای ایمنی سیر قطارها را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: با اجرای پروژه شادمهر سالار، عملیات مانور، اتصال و انفصال قطارهای باری حامل مواد معدنی در مسیر سنگان به مقصدهای ذوب آهن اصفهان ، بندرعباس، گل گهر سیرجان و غیره در گلوگاه ترافیکی تربت حیدریه حذف می شود.

حکامی قاسمی افزود: با اجرای این پروژه از طرفی فاصله مکانی بین ایستگاه های سالار و شادمهر نیز به نصف کاهش می یابد که این عوامل، منجر به کاهش حدود ۶ ساعت زمان رفت و برگشت قطار در این مسیر خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای این پروژه در راستای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی و افزایش سهم راه آهن در جابجایی بار و مسافر اظهار داشت: خوشبختانه نگاه مدیرعامل و مسئولین راه آهن، حاکی از اعتقاد راسخ به توسعه زیرساخت های ریلی سنگان است که نویدبخش روزهای روشن و خوب برای راه آهن شرق است.

مدیرکل راه آهن شرق همچنین از اجرای طرح جانمایی علایم و تابلوهای ترافیکی در مرکز این اداره کل، به منظور ایمن سازی معابر خبر داد و گفت: هدف از اجرای این اقدامات، بهبود عبور و مرور، تامین ایمنی مسافرین و کارکنان راه آهن شرق، کاهش مشکلات ناشی از نبود علایم راهنمایی و رانندگی و سهولت در رفت و آمد ایمن است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.