◄ احداث پروژه کمربندی سالار شادمهر به طول ۲۹ کیلومتر گامی مهم در بهینه سازی مصرف سوخت
مدیرکل راه آهن شرق گفت: پروژه احداث کمربندی (واریانت) سالار شادمهر به طول ۲۹ کیلومتر یکی از طرحهای مهم و گام بلندی جهت بهینهسازی مصرف سوخت در راه آهن شرق است.
مدیرکل راه آهن شرق گفت: یکی از طرح های مهم این اداره کل، پروژه احداث کمربندی (واریانت) سالار شادمهر به طول ۲۹ کیلومتر است.
به گزارش تین نیوز، علی حکامی قاسمی اظهار داشت: با تکمیل این طرح، صرفه جویی در مصرف سوخت به دلیل کاهش مدت زمان توقف قطارها و کاهش سیر حمل بار از معادن سنگان به مقاصد کارخانجات فولاد و بنادر جنوبی کشور و همچنین تسهیل در سیر روان و در نهایت ارتقای ایمنی سیر قطارها را شاهد خواهیم بود.
وی بیان کرد: با اجرای پروژه شادمهر سالار، عملیات مانور، اتصال و انفصال قطارهای باری حامل مواد معدنی در مسیر سنگان به مقصدهای ذوب آهن اصفهان ، بندرعباس، گل گهر سیرجان و غیره در گلوگاه ترافیکی تربت حیدریه حذف می شود.
حکامی قاسمی افزود: با اجرای این پروژه از طرفی فاصله مکانی بین ایستگاه های سالار و شادمهر نیز به نصف کاهش می یابد که این عوامل، منجر به کاهش حدود ۶ ساعت زمان رفت و برگشت قطار در این مسیر خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای این پروژه در راستای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی و افزایش سهم راه آهن در جابجایی بار و مسافر اظهار داشت: خوشبختانه نگاه مدیرعامل و مسئولین راه آهن، حاکی از اعتقاد راسخ به توسعه زیرساخت های ریلی سنگان است که نویدبخش روزهای روشن و خوب برای راه آهن شرق است.
مدیرکل راه آهن شرق همچنین از اجرای طرح جانمایی علایم و تابلوهای ترافیکی در مرکز این اداره کل، به منظور ایمن سازی معابر خبر داد و گفت: هدف از اجرای این اقدامات، بهبود عبور و مرور، تامین ایمنی مسافرین و کارکنان راه آهن شرق، کاهش مشکلات ناشی از نبود علایم راهنمایی و رانندگی و سهولت در رفت و آمد ایمن است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.