| کد خبر: 159222 |

◄ تشریح پروژه‌های راهی استان خراسان جنوبی

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی مسیر راه سربیشه – درح – میل ۷۸ ، محور میل ۷۸ – فراه افغانستان، باند دوم بیرجند – قاین، باند دوم بیرجند – نهبندان ، باند دوم دیهوک – راور از جمله پروژه‌های در دست اقدام در حوزه راه‌هاست.

تین نیوز

استان خراسان جنوبی به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدر غرب به شرق و جنوب به شمال به موازات مرز شرقی و همچنین استقرار در مسیر ترانزیت و کریدور‌های بین المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 راه‌های این استان به دلیل همجواری با کشور همسایه افغانستان در زمینه صادرات و ترانزیت کالا بسیار حائز اهمیت بوده و با کاهش طول مسیر ترانزیت از دریای عمان و خلیج فارس به افغانستان و کشورهای آسیای میانه و به طبع آن اقتصادی نمودن این مسیر در میدان رقابت با سایر کشورهای همسایه بسیار حائز اهمیت است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی  مسیر راه سربیشه – درح – میل ۷۸ ، محور میل ۷۸ – فراه افغانستان، باند دوم بیرجند – قاین، باند دوم بیرجند – نهبندان ، باند دوم دیهوک – راور از جمله پروژه‌های در دست اقدام در حوزه راه‌هاست.

در حال حاضر طول باندهای دوم استان ۴۹۱ کیلومتر است که برای رسیدن به متوسط کشوری نیاز به احداث ۷۰۰ کیلومتر باند دوم است که در حال حاضر طول باند دوم در حال اجرا در استان یک‌هزار و ۸۶۶ کیلومتر است.

وی همچنین به طول راه‌های شریانی استان اشاره کرد گفت: طول راه‌های شریانی در استان خراسان جنوبی در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰ کیلومتر است که برای روکش راه‌های شریانی استان قیر و اعتبار لازم تامین شده است و در حال حاضر حدود ۷۰ درصد راه‌های شریانی استان نیاز به روکش و بهسازی محوردارد که سازمان راهداری با توجه به بحرانی بودن وضعیت آسفالت این محور‌ها دستور اجرای روکش ماسه آسفالتی با ضخامت کم داده است تا بتوانیم از حالت اضطرار خارج شویم.

جعفری با اشاره به بهسازی و احداث مسیر جدید در خراسان جنوبی گفت: در بخش راه‌های اصلی و فرعی‌، ۱۵۱ کیلومتر بهسازی محور موجود و ۵.۲۲ کیلومتر احداث مسیر جدید در حال اجرا است که برای تکمیل آن به ۸ میلیارد و  ۹۵۲ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی به ۱۱۸ پروژه راه روستایی اشاره کرد و اظهار داشت:  طول این راه‌ها به بیش از یک هزار و ۲۴۸ کیلومتر می رسد که از این مقدار ۴۳۲ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده که از ۸۱۶ کیلومتر باقی مانده ۲۳۰ کیلومتر به روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشیده خواهد شد و ۵۸۶ کیلومتر راه‌های ارتباطی هستند.

براساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه  به گفته جعفری در حال حاضر ۸۱۸ روستا بالای ۲۰ خانوار در استان خراسان جنوبی از راه آسفالته برخودار هستندکه اعتبار مورد نیازب رای برخورداری کامل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه روستایی آسفالته ۱۵۰ میلیارد تومان با طول  ۵۱۷کیلومتر برای ۱۰۰ روستاست.

 وی افزود: در خراسان جنوبی طول آسفالت روستایی ۵ هزار و ۶۲۳ کیلومتر و طول جاده‌های خاکی روستایی ۴ هزار و ۴۹۸ کیلومتر طول راه شوسه روستایی است و طی ۹ ماهه گذشته ۱۱۶ کیلومتر راه روستایی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.