| کد خبر: 15602 |

کاهش ۷۵ درصدی تلفات جاده‌ای در زنجان

تین نیوز | جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به آثار و برکات ماه مبارک رمضان، گفت: خوشبختانه در دو هفته گذشته با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم میزان تلفات جاده‎ای در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 75 درصد کاهش داشته است.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان، سرهنگ "مراد جعفری" در خصوص آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای، اظهار کرد: گزارش‎ها حکایت از آن دارد که اصلی‏ترین عامل تصادفات فوتی و جرحی در جاده‌ها، خستگی و خواب‌آلودگی و عدم رعایت سرعت مجاز از سوی رانندگان است.
 
وی به کاهش 75 درصدی تصادفات جاده‌ای در دو هفته گذشته در استان اشاره کرد و گفت: کاهش 75 درصدی تلفات جاده‎‌ای و 7 درصدی مجموع تصادفات در دو هفته گذشته، بیانگر آن است که هنوز با وضع مطلوب فاصله داریم.
 
این مقام انتظامی با اشاره به فواید تردد با ناوگان عمومی و ترغیب برای استفاده از آن، بیان کرد: بی‎توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و قانون‌گریزی به عنوان یکی از علل بروز مشکلات، معضلات و حوادث ترافیکی بوده که هر ساله زیان‎های جبران‎ناپذیر اقتصادی و آسیب‎های اجتماعی متعددی به همراه دارد.
 
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، گفت: در کنار اقدامات فرهنگی و اجتماعی که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی استان صورت می‎گیرد، ارتقای فرهنگ ترافیکی و برخورد با تخلفات حادثه‎ساز به عنوان یکی از اولویت‎های پلیس در سال‌جاری است.
 
جعفری، خانواده را به عنوان مهم‌ترین و اولین نهاد تربیتی، تأثیرگذار در الگوسازی رفتار اجتماعی فرزندان بیان و خاطرنشان کرد: والدین قانونمند با رعایت قوانین و مقررات و عمل به آداب اجتماعی موجود، الگوی مناسبی به ویژه در عرصه ترافیک برای فرزندان خود هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • طرفدار ایمنی راه 0 0

    با سلام ضمن ابراز خوشحالی از دریافت این گزارش، لازم به ذکر است که دو هفته متناظر در سال گذشته، خارج از ماه رمضان بوده و به همان نسبت تردد برون شهری بسیار بیشتر بوده است. ضمن اینکه این امار فقط ناظر بر تلفات سر صحنه است و بعید است چنین کاهشی در کل تلفات رخ داده باشد، به‌ویژه آنکه کل تصادفات فقط ۷ درصد کاهش یافته است.