| کد خبر: 155658 |

قائم مقام حمل و نقل شهرداری شیراز :

تلفات ناشی از تصادفات در استان فارس 21 درصد کاهش یافت

قائم مقام حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: میزان تلفات تصادفات رانندگی در شیراز در شش ماهه نخست سال 96 در مقایسه با مدت مشابه سال 95 حدود 21 درصد کاهش یافته است.

تین نیوز

قائم مقام حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: میزان تلفات تصادفات رانندگی در شیراز در شش ماهه نخست سال 96 در مقایسه با مدت مشابه سال 95 حدود 21 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز ، اصغر کشاورز در بازدید از مرکز توانبخشی لوتوس و دیدار با مصدومان ناشی از تصادفات که در آستانه روز جهانی «یادبود قربانیان حوادث ترافیکی» صورت گرفت، هدف از این بازدید را پررنگ کردن موضوع فرهنگ ترافیک و ضرورت ارتقاء آن در بین شهروندان دانست.

وی بیان کرد: کاهش تلفات ناشی از تصادفات طی شش ماه اخیر نشان از اثرگذاری اقدامات انجام شده در این حوزه و صد البته رعایت قوانین و مقررات توسط شهروندان دارد.

وی با اشاره به حضور مسئولین مرتبط با حوزه حمل و نقل و ترافیک در دیدار با مصدومین و همچنین خانواده‌های متوفیان ناشی از حوادث ترافیکی خاطرنشان کرد:علاوه بر همایش بزرگ یادبود قربانیان حوادث ترافیکی، برنامه های دیگری نیز نظیر برپایی گالری‌های خیابانی، ایستگاه رادیویی و اعلام پیام =‌های فرهنگ شهروندی به همراه سایر برنامه‌های مرتبط از ساعت 10 صبح روز سه شنبه 30 آبان ماه در محوطه مقابل باغ عفیف آباد برگزار می‌شود که تلاش داریم از این طریق، شهروندان را نسبت به تصادفات و آسیب‌های ناشی از آن بیش از پیش حساس سازیم تا خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات رانندگی بدانند.

قائم مقام حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه با افزایش فرهنگ شهروندی به دنبال کاهش میزان تصادفات هستیم، گفت: امسال با توجه به اینکه کلانشهرهای کشور شاهد افزایش میزان تصادفات درون شهری بودند اما در شیراز با فرهنگسازی در زمینه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، اصلاح نقاط حادثه خیز با همکاری پلیس راهور، هوشمند سازی سیستم کنترل سرعت و نظارت بر معابر و ... شاهد کاهش 21 درصدی میزان تلفات ناشی از تصادفات رانندگی طی 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با 6 ماهه نخست سال 95 بودیم.

در این دیدار مدیر اداره بهزیستی شیراز نیز با بیان اینکه معلولیت و فوت ناشی از تصادف تنها منحصر به تصادفات برون شهری نیست و در تصادفات شهری نیز این مسأله دیده می‌شود، اظهار داشت: آثار منفی تصادفات رانندگی منجر به فوت یا معلولیت تا سالیان زیادی برجا می ماند و فرد و خانواده اش را درگیر می‌کند.

حمید آذرمی افزود: قربانیان اصلی تصادفات رانندگی، مصدومانی هستند که تنها به دلیل بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین، باید تا پایان عمر با معلولیت‌های جسمی و حرکتی دست و پنجه نرم کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.