| کد خبر: 10935 |

خط‌کشی محورها و آشکارسازی محورهای حادثه‌خیز از عوامل مهم در کاهش تصادفات جاده‌ای

تین نیوز | رئیس پلیس راه آذربایجان غربی خط‌کشی محورها و آشکارسازی محورهای حادثه‌خیز آذربایجان غربی را یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات جاده‌ای عنوان کرد.
 
سرهنگ عباس فرمانی اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال 945 فقره تصادفات و 557 فقره جرحی رخ داده که در آن یک هزار و 113 نفر مجروح شده و 69 نفر جان خود را از دست دادند.
 
وی افزود: بنابر گزارش پزشکی قانونی آذربایجان غربی تا پایان خردادماه امسال 18 نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.
 
فرمانی از افزایش 20 درصدی میزان تصادفات جرحی در دو ماه نخست امسال خبر داد و تصریح کرد: براساس آمار پلیس راه آذربایجان غربی 30 درصد تصادفات جاده‌ای به علت عدم توانایی رانندگان، واژگونی و خروج از جاده بوده است.
 
وی به بیان میزان تصادف در جاده‌های آذربایجان غربی پرداخت و تصریح کرد: برخورد با وسایل نقلیه هشت درصد، میزان تصادف موتور سیکلت با عابر پیاده 17 درصد و میزان تصادف رخ به رخ خودروها در جاده‌های استان 30 درصد است.
 
رئیس پلیس راه آذربایجان غربی بیشترین میزان تصادفات جاده‌ای را در 150 کیلومتری بزرگراه‌ها به سبب خرابی جاده‌ها عنوان کرد.
 
فرمانی از نصب شش دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای در محورهای حادثه‌خیز استان خبر داد و افزود: 40 درصد تصادفات آذربایجان غربی در محورهای حادثه‌خیز رخ می‌دهد.
 
وی نبود جرثقیل سنگین در جاده‌های استان را یکی از مشکلات اساسی عنوان کرد و افزود: پلیس راه استان برای حمل خودروها و کامیون‌های که دچار تصادف شده‌اند، دچار سردرگمی شده و این کار سبب افزایش بار ترافیکی در جاده‌ها می‌شود.
 
رئیس پلیس راه آذربایجان غربی خط‌کشی محورها و آشکارسازی محورهای حادثه‌خیز آذربایجان غربی را یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات جاده‌ای عنوان کرد.
 
رئیس پلیس راه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: 40 درصد تصادفات جاده‌ای در آذربایجان غربی در محورهای برهان بوکان، جاده ارومیه به مهاباد، جاده مهاباد به ارومیه، جاده ارومیه به سلماس رخ می‌دهد.
 
فرمانی بیشترین میزان تصادفات را در آذربایجان غربی طی ماه‌های شهریور و مهرماه عنوان کرد و افزود: به دلیل آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی در طول این دو ماه شاهد بیشترین تصادفات مرگبار در استان هستیم.
 
وی میزان فوتی در مهرماه سال گذشته را 69 نفر اعلام کرد و افزود: بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال، برای کاهش تصادفات در طول این دو ماه یک طرح عملیاتی از سوی پلیس را آذربایجان غربی انجام خواهد گرفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.