| کد خبر: 97865 |

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، عنوان کرد:

◄ آلایندگی هر پیکان ۶۶ برابر یک خودروی با استاندارد یورو ۵ است

تین‌نیوز| مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ورود 200 دستگاه خودرو هیوندا اکسنت که دارای استاندارد یورو 5 هستند به ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، میثم مظفر در آئین رونمائی از ناوگان تاکسی تویوتا با بیان این‌که « ارتقای کیفیت تاکسی‌ها در دستور کار قرار دارد»، اظهار داشت: اگر نتوانیم در حوزه ارتقای کیفیت تاکسی گام بزرگی برداریم، به‌طور قطع سایر اقدامات چشمگیر و تاثیرگذار نخواهند بود.
 
وی در ادامه با اشاره به این نکته که در حال حاضر 17 هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران در حال تردد هستند که از این میان 6300 دستگاه متعلق به خودرو پیکان است، گفت: محاسبات نشان می‌دهد که هر خودروی پیکان روزانه 10 کیلوگرم و سالانه 3600 کیلوگرم ذرات آلاینده تولید می‌کند که می‌توان گفت به ازای فعالیت هر تاکسی پیکان سالانه 23 تن آلایندگی تولید می‌شود.
 
مظفر با تاکید بر این نکته مهم که عزم جدی برای حذف 6300 پیکان فرسوده در سازمان تاکسیرانی وجود دارد، افزود: هر خودروی مدرنی که وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شود باید یک دستگاه پیکان فرسوده اسقاط شود و این اقدام اثر مثبتی نیز در کاهش مصرف سوخت داشته است، چرا که در حال حاضر 800 دستگاه خودروی مدرن با مدل شرکت مالکی در سیستم حمل‌ونقل عمومی قرار دارد که اگر این تعداد خودروهای مدرن را به 2000 دستگاه برسانیم 2000 پیکان از رده خارج می‌شود و 120 میلیارد ریال نیز صرفه‌جویی در سوخت انجام می‌شود که این مهم در دستورکار این سازمان قرار دارد.
 
مظفر با بیان این‌که از ابتدای سال‌جاری تاکنون 1151 دستگاه تاکسی نوسازی و 3134 خودروی فرسوده اسقاط شده‌اند تصریح کرد: 2000 دستگاه تاکسی جدید نیز تا چند هفته آینده تحویل تاکسیران‌های شهر تهران می‌شوند.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پایان سخنان خود در این مراسم، گفت: بررسی‌ها نشان داده آلایندگی 66 دستگاه پیکان معادل یک تاکسی دارای استاندارد یورو 5 است و شرکت آتیه تاکسی شرکت سهامی خاص است که زیر نظر بانک ملت فعالیت می‌کند که بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه 3000 دستگاه خودرو جدید نیز به سرعت وارد چرخه تاکسیرانی خواهد کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.