| کد خبر: 9127 |

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی تاکید کرد:

توسعه ارتباط دانشگاه ها با حوزه راه و شهرسازی در خراسان شمالی

تین نیوز | اولین جلسه کارگروه هم اندیشی، پژوهشی، راهبردی و کاربردی توسعه دانشگاه های استان و موضوعات مرتبط با وظایف راه و شهرسازی با توجه به تاکیدات وزیر راه و شهرسازی در دیدار با اساتید دانشگاه های استان امروز در محل دفتر مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی برگزار شد. 

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، علی اصغر بدیعی مقدم، در این جلسه بر راه اندازی نمایندگی مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی کشور در خراسان شمالی با همکاری دانشگاه ها تاکید کرد. 

وی افزود: با راه اندازی این مرکز می توان ظرفیت های علمی اساتید دانشگاه های استان را با این مرکز هماهنگ کرده و از ظرفیت های دانشجویان خارج از استان نیز استفاده کرد و دریچه جدیدی به داخل استان باز کنیم.

بدیعی مقدم، خاطرنشان کرد: همچنین می توان با تبادل اطلاعات موجود از تجربیات سایر استان ها در زمینه توسعه ارتباط دانشگاه ها با حوزه راه و شهرسازی استفاده کرد.

وی با اشاره به  حمایت وزارت راه و شهرسازی از پژوهشگران، تصریح کرد: وزارت مبالغ اعتباری خوبی در زمینه پژوهش در نظر گرفته که می تواند مورد استفاده پژوهشگران قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ارائه نرم افزارها و سخت افزارهای مورد نیاز به پژوهشگران در قالب کارهای پژوهشی خبر داد و اظهار داشت: در همین رابطه اتاق فکری نیز برای انجام امور پژوهشی در این اداره کل در نظر گرفته خواهد شد.

وی بر استفاده از نقطه نظرات روسای دانشگاه ها در این حوزه نیز تاکید کرد و گفت: باید از تمامی ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاهیان برای توسعه و آبادانی استان بهره برد.

بدیعی مقدم خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل و ظرفیت های خوبی که در این استان در زمینه های مختلف وجود دارد می تواند از لحاظ زیادی در کشور تاثیرگذار باشد.

در این جلسه اجرای مدیریت یکپارچه شهری، جذب اعتبارات از محل بودجه های ملی در حوزه پژوهشی، اعتمادسازی دستگاه های دولتی با دانشگاه ها، شناسایی مشکلات استان در زمینه پژوهشی و اجرایی کردن آنها در قالب پژوهشها و فعال کردن قراردادهای پژوهشی متوقف شده از مهمترین خواسته های روسای دانشگاه های استان بود.

همچنین روسای دانشگاه های استان شفاف سازی قوانین، فعال کردن کارشناسان مرتبط با حوزه راه و شهرسازی در دانشگاه ها، آینده نگری و آینده پژوهی و کمک به دریافت گرید شرکت ها را مورد تاکید قرار دادند.

گفتنی است در پایان این جلسه تشکیل کمیته ای به منظور برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی مرتبط در اداره کل راه و شهرسازی، استفاده از ترک تشریفات در مناقصه های دانشگاهی، تشکیل اتاق فکر با شرکت صاحبنظران و اساتید فن، بررسی پروژه های پیشنهادی پژوهش و تایید آنها و امضای تفاهم نامه سه جانبه بین دانشگاه، اداره کل راه و شهرسازی و پیمانکاران از مهمترین مصوبات بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.