| کد خبر: 271711 |

◄ دسترنج رانندگان کامیون را از پایمال شدن در ترابرنت نجات دهید!

درخواست حذف برنامه ترابرنت از طرف رانندگان کامیون در کارزاری اعلام شد.

تین نیوز

در پی اعتراض های مکرر رانندگان کامیون برون شهری به تخلف بازارگاه های الکترونیکی، جمعی از رانندگان برون شهری خواستار حذف برنامه ترابرنت رانندگان شدند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در این کارزار که از سوی صنف انجمن رانندگان برون شهری به راه افتاده خطاب به رئیس انجمن صنفی رانندگان برون شهری آمده است:

رئیس محترم انجمن صنفی رانندگان برون شهری

با سلام؛

ما رانندگان کامیون با توجه به اینکه برنامه جدید ترابرنت رانندگان بدون هیچ پشتیبانی و ثبت تخلف و اعلان بارهای بی مورد و دلال بازی فراوان از سوی افراد سودجو، اعلام نرخ پایین حمل از سوی صاحبان بار، دریافت هزینه بابت آدرس بار و محل بارگیری، درخواست هزینه گزاف از رانندگان، بی احترامی های متعدد، خوردن حق رانندگان و نرخ کرایه پایین با مسافت های طولانی خواستار حذف برنامه ترابرنت رانندگان هستیم؛ زیرا هیچ مسئولی پاسخگوی این برنامه نیست.

مطلب مرتبط را بخوانید:

فهرست بازارگاه های دارای مجوز

ترابرنت

گرچه به گفته کارشناسان فناوری حمل ونقل با استفاده از سیستم اعلام بار اینترنتی می توان مسائل امنیتی مرتبط با حمل و نقل بار را بهبود بخشید و از رانندگان و بارها مراقبت بهتری انجام داد اما رانندگان کامیون  معتقدند  این بازارگاه های الکترونیکی به محل جولان دلالان بار تبدیل شده اند.

درگاه ملی اعلام بار رانندگان کامیون راه اندازی شود

عمده تخلفاتی که برای این بازارگاه های الکترونیکی از سوی صنف رانندگان کامیون برون شهری عنوان می شود عبارتند از: تحمیل کرایه توافقی ( پایین تر از تعرفه مصوب )، اجبار رانندگان به پرداخت حق دلالی جهت دریافت آدرس بارگیری، ترغیب به حمل بار بدون بارنامه، فرار از دیون دولتی و... .

رانندگان کامیون بر این باورند که تنها راه جلوگیری از رانت خواری  و دریافت نیمی از دسترنج رانندگان از سوی این بازارگاه های الکترونیکی، راه اندازی درگاه ملی اعلام بار و نوبت دهی به صورت متمرکز از طرف سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مرتضی 2 0

    اگر راست می گید اسم امضا کنندگان این متن رو منتشر کنید. خیلی بعیده طرحی که به نفع کامیون دارهاست توسط خود کامیون دارها مورد حجمه قرار بگیره. بازارگاه های آنلاین خار چشم باربری های سنتی سودجو هستند نه کامیون دارها.

  • علیرضا حسینی 2 0

    ترابرنت چاقوی دو سری هست که هم برای باربری ها و هم برای رانندگان مشکل ساز شده است.
    بیشتر اختلاف رانندگان با باربری ها در خصوص کمیسیون دریافتی است.که سامانه 141و کمیسیون ماده 12 تقریبا موفق بوده.اما در ترابرنت کرایه به پائین ترین مبلغ ممکن رسیده و رقابت ناسالم و تقسیم ناعادلانه بار و بی مسیولیتی زیادی به همراه دارد.
    متاسفانه حامیان ترابرنت و کانال ها و اپلیکیشن های مشابه موفقیت اسنپ را در باره این اپ ها متصور هستند در صورتی که بحث بار و مسافر تفاوت بسیاری دارد.
    طرحی مشابه ترابرنت با مشارکت سازمان و شرکت های حمل ونقل و انجمن رانندگان قطعا موفق خواهد بود.
    باتشکر از تین نیوز