| کد خبر: 43083 |

اراضی حریم آزادراه تهران - شمال تملک می شود

تین نیوز | مدیر طرح قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال گفت: افرادی که اراضی آنان در مسیر و یا در حریم این قطعه از آزاد راه واقع شده باشد، برابر قانون از آنان خریداری و تملک می شود.
 
«محمدقاسم محمدکریمی» افزود: پس از بازدیدهای انجام شده، مقرر شد نسبت به تملک تمامی اراضی در مسیر این آزادراه به جز یک نقطه در حریم راه روستایی «سینوا» و دیگری که در کمربندی آزادراه مسیر منتهی به تنکابن قرار دارند، اقدام شود.
 
وی اظهار داشت: در حوزه شهری در صورت همکاری شهرداری متناسب با طراحی نقشه و کار کارشناسی که از گذشته انجام گرفته می توان به مسافت حدود هزار و 500 متر از طول این مسیر ارتباطی یعنی تا «پل زیرگذر» منطقه دوستگر را تملک کرد و به کمربندی وصل نمود.
 
مدیر طرح قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال برای شتاب بخشی در روند تملک این اراضی در حریم این راه از مسوولان نهادهای ذیربط بویژه شهرداری خواست تا در این زمینه همکاری لازم را با پیمانکار این آزادراه داشته باشد.
 
محمدکریمی همچنین از هم افزایی مطلوب مدیران ادارات از جمله اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران برای حل و فصل تعارضات اجتماعی در برخی از مناطق این آزادراه که به نوعی عده ای از افراد مانع اصلاح و ایمن سازی این راه ارتباطی شده بودند، قدردانی کرد.
 
وی یادآور شد: از زمان بسته شدن این مسیر در پنجم ماه دی ماه امسال، پیمانکاران با استقرار امکانات و تجهیزات لازم به طور شبانه روزی برای رفع نقاط حادثه خیز آزادراه تهران شمال تلاش می کنند.
 
قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال به دلیل رانش های متعدد از دی ماه امسال با دستور رییس بنیاد مستضعفان به عنوان پیمانکار این قطعه و نیز معاون وزیر راه و شهرسازی بسته شد و طبق برنامه باید پس از رفع نقاط حادثه خیز آن در بیستم اسفند ماه آینده دوباره بازگشایی شود.
 
محمدکریمی با اشاره به بهره برداری از این قطعه از آزاد راه با حضور رییس جمهوری وقت در روزهای پایانی سال 91 اظهار داشت: این طرح با پیشرفت فیزیکی حدود 93 درصد به بهره برداری رسید.
 
به گفته محمدکریمی، بروز رانش های متعدد ناشی از تکمیل نشدن این قطعه سبب ایجاد مشکلاتی برای رانندگان خوردوهای عبوری از این مسیر شده بود.
 
مدیرطرح قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال گفت: ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز این مسیر جزو اولویت کاری بوده و انجام برخی اقدامات دیگر از جمله روکش آسفالت آن نیز تا پایان خرداد ماه سال آینده صورت می گیرد.
 
قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال حدود 23 کیلومتر طول دارد که برای ساخت آن حدود 230 میلیارد تومان هزینه شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • saeid 0 0

    ژاپن قطار باسرعت ۶۰۰ کیلومترساختند. توچی ساختی؟