| کد خبر: 42497 |

ورود به آزادراه افتتاح‌شده، ممنوع!

تین نیوز | قطعه 4 تهران- شمال به‌عنوان تنها قسمت افتتاح‌شده این آزادراه، طی دست‌كم دو ماه گذشته در انسداد كامل به سر می‌برد.

این قطعه از آزادراه 130 كیلومتری، به طول 22كیلومتر در حدفاصل مرزن‌آباد تا چالوس، در اواخر دولت قبل به بهره‌برداری رسید و در این مدت، برای تجهیز بخش‌هایی از مسیر، از جمله نصب باجه‌های عوارضی، چندین‌بار به صورت مقطعی و كوتاه‌مدت، مسدود شد. اما اخیرا به دلیل ریزش دیواره كوه در یكی دو نقطه آزادراه، تردد در كل قطعه4 به حالت تعلیق درآمده و از آذرماه تاكنون، این مسیر بازگشایی نشده است.
نوع چینش موانع فیزیكی در ورودی و خروجی قطعه4 آزادراه تهران- شمال نشان می‌دهد، به این زودی امكان تردد در آن برقرار نخواهد شد.

مشاهده این آزادراه از جاده چالوس، نیز مشخص می‌كند، بازگشایی این مسیر به هفته‌ها و شاید هم ماه‌ها عملیات عمرانی نیاز داشته باشد.
 هم‌اكنون در حداقل 3 نقطه در قطعه4، با ماشین‌آلات مخصوص، عملیات تحكیم دیواره‌های كوه در دست انجام است.
در این مسیر، پیش ‌از افتتاح رسمی، بخشی از كوه‌های جنگلی، با دیواره‌های بتنی مسلح، مستحكم شده بود، اما در بخش‌های دیگر، به خاطر رطوبت ناشی از باران دائمی، رانش‌هایی اتفاق افتاده كه مقابله با آنها، نیازمند افزایش سطح دیواره‌های بتنی است. پیش‌تر، وزیر راه‌وشهرسازی دولت یازدهم درباره قطعه4 آزادراه تهران-شمال اعلام كرده بود، 3درصد عملیات عمرانی و پیشرفت فیزیكی این قطعه هنوز باقی مانده است كه برای انجام آنها، 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

در حال حاضر، كار در چند جبهه قطعه4، از فراهم شدن اعتبار حكایت می‌كند. در حال‌حاضر، همزمان با تكمیل مسیر افتتاح‌شده آزادراه تهران-شمال، در داخل جاده چالوس نیز، عملیات تعریض جاده در دست انجام است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 0 0

    ان شااله خدا خودش به فریاد ملت بى دفاع برسد کدام کشور را دیده اید که ساخت ١٢٠ کیلو متر آزادراه ٣٧سال زمان ببرد واقعأ باید از نمایندگان مجلس پرسید شما در مجلس به جاى قدم زدن آقاى ظریف براى این مسائل وقت بگذارید استکبار جهانى که از این آزادراه تردد نمیکنه؟