| کد خبر: 240303 |

◄ وزیر راه و شهرسازی: مسئول جان مردم هستیم

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ایمن سازی راه‌های کشور گفت: ما مسوول جان مردم هستیم و باید همه دستگاه‌های متولی راه‌ها پای کار باشند تا ترددی ایمن را برای سرنشینان خودروها فراهم کنند.

تین نیوز

رستم قاسمی روز دوشنبه در هشتمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان همزمان با یکصد و نوزدهمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد بیان کرد: راهکارهای لازم با همکاری دستگاه‌های مربوطه برای کاهش تصادفات در جاده‌های کشور پیش‌بینی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: عوامل انسانی، آموزش ، تعلیم رانندگی و جاده‌ها در وقوع تصادفات جاده‌ای نقش دارند که باید با در نظر گرفتن این موارد تلاش کنیم آمار تصادفات در کشور کاهش پیدا کند.

رستمی، با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد ، گفت: حفظ ایمنی و نگهداری راه‌ها نیاز به سرمایه دارد و مشاهده آمار تصادفات در جاده‌ها نشاندهنده این است که نتوانسته‌ایم جاده‌های ایمنی را مهیا کنیم.

بیشتر بخوانید:

گزارش خودروسازان از تصادف زنجیره ای بهبهان

ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع تصادف بهبهان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید راه‌های ۲ طرفه را عریض کنیم تا از ایمنی مناسبی برخوردار شوند افزود: مسیرهای منتهی به برخی شهرهای پرجمعیت لازم است چهار خطه شوند اما با منابعی که در اختیار داریم این امر میسر نیست ولی تلاش می‌کنیم تا تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: خودروهای فراوانی با عمر ۴۰ سال در جاده‌های کشور  تردد می‌کنند که باعث کاهش ایمنی راه‌ها هستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عمر مفید بسیاری از خودروهای مسافری تمام شده است گفت: تردد این خودرو ها با عمر بالا باعث ایجاد خطر برای مسافران و خودروهای دیگر می‌شود که باید حتما این ناوگان نوسازی شود.

رستمی ادامه داد : سامانه‌های کنترل و نظارت جاده‌ای باید با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه پیگیری شود و چنانچه نیاز به هرگونه مجوزی است اعلام کنند تا به سرعت اجرا شود تا شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای شویم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با رانندگانی که تخلف می‌کنند باید برخورد قاطع شود و جریمه سنگینی برای آنها درنظر گرفته شود.

لزوم نگاه ملی به راه‌های خوزستان

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت جاده بهبهان - رامهرمز در بحث تردد بین استانی ، گفت: از کمیسیون ایمنی راه‌ها انتظار داریم که به این جاده که از راه‌های تردد بین خوزستان و استان‌های همجوار است به صورت ملی نگاه شود.

محمد خانچی با اشاره به تصادف زنجیره‌ای ۵۰ خودرو در ۲۰ دی امسال در جاده رامهرمز - بهبهان، افزود: روزانه ترددهای زیادی از استان‌های همجوار در این جاده صورت می‌گیرد که باید توجه ویژه‌ای به آن شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در این جاده پرتردد نباشیم.

این تصادف زنجیره‌ای به دلیل مه گرفتگی و کاهش شعاع دید رخ داد و سه دستگاه خودرو در این حادثه آتش گرفتند. در این حادثه پنج نفر کشته و ۴۵ نفر مصدوم شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.