| کد خبر: 170190 |

◄ چرا حضور دلالان در بخش حمل‌ونقل زیان‌بار است؟

فعالان باسابقه و ریشه‌دار حمل‌ونقل پدیده‌ی دلالی را در سیستم برنمی‌تابند چراکه حضور ایشان مشکلات عدیده‌ای را در بخش حمل‌ونقل به وجود آورده است.

تین نیوز

فعالان باسابقه و ریشه‌دار حمل‌ونقل پدیده‌ی دلالی را در سیستم برنمی‌تابند چراکه حضور ایشان مشکلات عدیده‌ای را در بخش حمل‌ونقل به وجود آورده است.

به گزارش تین‌نیوز، عبدالرسول باقری رئیس کانون حمل‌ونقل کالای استان اصفهان در این باره گفت: دلالان با دریافت مبالغ خارج از چارچوب و تحت عناوین مختلف که هیچ ارتباطی با کرایه حمل ندارد، باعث تحمیل هزینه‌های حمل اضافه به صاحبان کالا و درنتیجه هر آیتم کالا شده که نهایتاً منجر افزایش قیمت تمام‌شده محصول برای مصرف‌کننده نهایی که کل جامعه را دربر می‌گیرد، می‌شود.

باقری افزود: دلالان با دریافت مبالغ ناحق و غیرقانونی از رانندگان زحمت‌کش باعث کاهش درآمد نهایی ایشان شده که در بلندمدت نارضایتی این قشر را به دنبال خواهد داشت که هم‌اکنون نیز شاهد آن هستیم.

به گفته وی دلالان با عملکرد غیراصولی خود باعث زیر سؤال رفتن شرکت‌های حمل‌ونقل می‌شوند. این مقایسه نابجا بین شرکت‌هایی که دارای مجوز فعالیت هستند، سرمایه‌گذاری هنگفتی در بخش انجام داده‌اند و دارای دفاتر مالیاتی هستند و تحت نظارت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فعالیت می‌کنند و پاسخگوی عملکرد خود هستند با دلالانی که نه مجوز قانونی دارند، نه مالیاتی پرداخت می‌کنند و نه به مرجعی پاسخگو هستند تنها و تنها باعث بازی با آبروی چندین و چندساله‌شان شده و حرمت صنف را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

باقری خاطرنشان کرد: این دلالان با مذاکرات پشت پرده با واسطه‌های صاحبان کالا و دریافت مبالغ خارج از عرف و قانون از جیب شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان و خارج نمودن این مبالغ از چرخه‌ی حمل‌ونقل بدون ایجاد ارزش‌افزوده در آن، تنها باعث اختلال در کارکرد صنف می‌شوند.

باقری افزود: خوشبختانه اخیراً با همکاری که بین تشکل‌های مختلف صنفی حمل‌ونقل (چه شرکت‌ها و چه رانندگان)، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، دادستانی و فرماندهی نیروی انتظامی شکل‌گرفته این پدیده  در حال عارضه‌یابی تشخیص و درمان است، هرچند همکاری و جدیت بیشتر و همراهی مؤثرتر بین تشکل‌های مختلف صنفی را می‌طلبد چراکه همه سوار بر یک کشتی هستیم و نفع و زیان هرکدام، نفع و زیان دیگری خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.