| کد خبر: 165210 |

◄ ارتباط ارمنستان با تکمیل بزرگراه تبریز-ورزقان

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل بزرگراه تبریز-ورزقان و پیشروی پروژه تا خاروانا و نور دوز ارتباط بیشتر جاده‌ای بین ایران و ارمنستان برقرار خواهد شد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل بزرگراه تبریز-ورزقان و پیشروی پروژه تا خاروانا و نور دوز ارتباط بیشتر جاده‌ای بین ایران و ارمنستان برقرار خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی بازدید از پیشرفت بزرگراه تبریز – هریس – اهر و محور خواجه ورزقان در جلسه شورای اداری ورزقان گفت: نگاه مجموعه وزارت راه و شهرسازی  به این منطقه نگاهی است که سهولت ارتباطات با کشورها و همسایگان را داشته باشیم. این مسئله می‌تواند ثروت جدید خلق کند و این ثروت جدید است که برای مردم و اهالی منطقه بسیار مهم خواهد بود.

او گفت: به‌جز این موضوع ما در منطقه بحث نخجوان و ارتباط با کشور آذربایجان و ترکیه راداریم و معتقدیم کل مرزها باید فعال شوند و این صحبت‌ها در خصوص تنها یک مرز نیست. بااین‌همه اعتقادداریم اساساً ارتباطات فرامرزی می‌توانند محور اصلی توسعه باشند و وزارت راه و شهرسازی به‌شدت علاقه‌مند و پیگیر این موضوع است.

آخوندی در این خصوص ادامه داد: در این جلسه در خصوص اتصال قلعه جوشقون به قلعه بابک هم‌صحبت شد که این مورد به انضمام دیگر پروژه‌ها در خصوص گردشگری در این منطقه مستعد می‌توانند منجر به بهره‌وری مناسب از این فرصت‌ها شوند.

وی افزود: حدود ۴۰ سرویس به تبریز، خاروانا و اهر یا دیگر مناطق رفت‌وآمد می‌کنند. مهم‌ترین مسئله در این خصوص این است که فضای سکونت در ورزقان باید طوری باشد که افراد در اینجا سکونت داشته باشند. وقتی افراد در یک محل اقامت دارند آنجا هزینه می‌کنند و یک توزیع ثروت را شاهد هستیم که منجر به یک رشد مضاعف خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه مطالب اعلامی در این جلسه را پیگیری خواهد کرد و موارد را به وزرای مربوطه و رئیس‌جمهوری انتقال خواهد داد، با اشاره به اجرای مناسب پروژه بازدید شده بیان داشت: در ارتباط با بحث روستاها یکی از مسائل مطرح‌شده مربوط به قیر و چند موضوع دیگر بود که بدون شک این مسائل پیگیری خواهد شد. در بحث بزرگراه‌ها هم آنچه که دیده شد این بود که تا ورزقان از جهت پیمانکار و قطعات تعیین تکلیف شده و کار پیش رفته و ازنظر مناقصه مشکلات رفع خواهد شد. کارگاه‌ها زنده هستند و پیمانکاران خوبی هم انتخاب‌شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی افزود: علاوه بر بحث خواجه ورزقان در محور اهر به تبریز هم کارگاه‌ها زنده و فعال بودند که امیدواریم این بحث بزرگراهی در این منطقه به‌خوبی پیش برود.

عباس آخوندی در پایان با تأکید بر پیگیری خط آهن در این منطقه بابت رشد و نمو صنایع به بحث آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک مورد ویژه اشاره داشت و گفت: به‌جز مباحث پروژه‌ای مسئله‌ای که با آقای فرماندار هم آن را مطرح کردم مربوط به بحث آموزش‌وپرورش است.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.