| کد خبر: 147732 |

◄ نصب سپهتن در خودروهای سورای کرایه؛ الزامی که کارشناسی نیست

پس از نصب سپهتن بر روی اتوبوس‌های مسافربری، اینک قرار است نصب این سامانه بر روی خودروهای سواری کرایه نیز الزامی شود، الزامی که به اعتقاد رانندگان این خودروها مشکلاتی در پی دارد که از دید مسئولان پنهان مانده است.

تین نیوز

پس از نصب سپهتن بر روی اتوبوس‌های مسافربری، اینک قرار است نصب این سامانه بر روی خودروهای سواری کرایه نیز الزامی شود،  الزامی که به اعتقاد رانندگان این خودروها مشکلاتی در پی دارد که از دید مسئولان پنهان مانده است.

به گزارش تین‌نیوز، علیرضا انصاری از فعالان بخش خودروهای کرایه سواری، درباره مشکلات این سامانه گفت: اولین مسئله بحث قیمت بالای این دستگاه است.این سیستم برای بعضی همکاران برابر است با کسری از قیمت کل خودروی مورد استفاده آنان.

وی در یک گروه مجازی افزود: هزینه شارژ سالیانه آن نیز زیاد است. ظاهرا شارژی حدود 300 هزار تومان دارد که وقتی با هزینه‌های دیگر مرتبط با شغل رانندگان جمع شود فشاری بس طاقت فرسا ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: خطاهای عجیب و غریب در کارکرد دارد که الان همکاران راننده اتوبوس با آن دست به گریبان‌اند و ماحصل آن فقط اعمال قانون و جریمه است.

انصاری گفت: به‌طور مثال دستگاه در بین مسیر تردد ایراد پیدا می‌کند، اول این‌که در تمام شهرها امکان تعمیر و محلی برای سرویس دهی وجود ندارد، دوم اینکه اگر وجود داشته باشد امکان این‌که با مسافر برای تعمیر آن مراجعه کرد، جدا از این‌که چه ساعتی از شبانه روز باشد، فراهم نیست و سوم این‌که در این خصوص عزیزان پلیس راه فقط جریمه و اخذ و وصول دفترچه کار را راهکار می‌دانند.

به گزارش تین‌نیوز، وی تاکید کرد: همچنین خودروهای سواری فقط برای امرار معاش استفاده نمی‌شوند و گاهی اوقات در اختیار خانواده هستند که در صورت استفاده خصوصی و خانوادگی خطای ساعت کار ثبت می‌شود.

انصاری گفت: در سال‌های گذشته برای خودروهای عمومی دستگاه‌های دیگری طبق دستور نصب بود، از جمله تاخوگراف، جی پی اس و الان سپهتن. همه این دستگاه‌ها با هزینه شخصی و به اقتضای تصمیم عزیزان راهداری و پلیس راه تهیه شده و هیچ‌کدام یارانه و کمکی از طرف دولت برای راننده نداشته‌اند. کم کم رانندگان می‌توانند موزه‌ای دیدنی از این دستگاه‌ها با قیمت‌های بالا و بدون استفاده برپا کنند.

یکی دیگر از اعضای این گروه مجازی نیز  نوشت: نصب سپهتن توان رقابت کرایه‌های سواری را با مسافربرهای شخصیخواهد گرفت و باعث گسترش خودروهای شخصی مسافربر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طبق مصوبه قانونی دولت مقرر شده بود 75درصد هزینه سپهتن را شرکت ملی نفت پرداخت نماید که با زیر پا گذاشتن مصوبه قانونی قصد تحمیل هزینه را به راننده که در نان شبش مانده است، دارند.

به گزارش تین‌نیوز، وی افزود: این در حالی است که دستگاهی که می‌خواهند به سواری‌ها تحمیل کنند تفاوت چندانی با سیستم جی‌پی‌اس که الان در همه سواری‌ها موجود است، ندارد و تنها فرقش آفلاین وآنلاین بودن است.

وی افزود: همچنین به لحاظ کلی برای استفاده سپهتن بسترهای لازم مهیا نیست. اساس کار دستگاه بر پایه سیستم تلفن همراه است که خیلی از جاده‌های ما هنوز آنتن دهی مناسب ندارد و دستگاه‌هایی که بر روی اتوبوس‌ها نصب شده هر روز دچار اختلال و آلارم‌های اشتباه است.

وی گفت: حتی در کشورهای پیشرفته که تمام بسترهای لازم برای استفاده از سپهتن مهیا است به این سیستم اعتماد نکرده و از ارتباطات رادیویی که قابلیت پیشگیری هم دارد استفاده می‌کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.