| کد خبر: 131693 |

۳۰ پروژه راهسازی و راهداری در استان سمنان اجرا شد

تین نیوز

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان از اجرای ۳۰ پروژه راهسازی و راهداری در قالب اقتصاد مقاومتی طی سال ۹۵ در سطح استان خبر داد و گفت: این مهم در سال جاری تقویت می شود.

 

به گزارش مهر، عبدالمجید نژاد صفوی ضمن اشاره به احداث بلوار ورودی کلاته خیج از بزرگراه شاهرود - آزادشهر، اظهار داشت: احداث باند دوم محور منشعب از باند اصلی شاهرود – آزادشهر بسمت کلاته خیج و سپس روستای خیج با انجام عملیات خاکی این محور در حال انجام است.

 

وی افزود: عملیات این پروژه به دلیل کم عرض و دو طرفه بودن و بالا رفتن احتمال تصادف ها با احداث باند دوم ضمن افزایش ایمنی، از تصادفات احتمالی به خصوص رخ به رخ جلوگیری به عمل خواهد آورد.

 

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان همچنین ادامه داد: این پروژه به طول هفت کیلومتر در دوقطعه است که قطعه اول آن از ابتدای جاده اصلی شاهرود – آزادشهر به طرف کلاته خیج به طول پنج کیلومتر و قطعه دوم آن از شهر کلاته خیج به سمت روستای خیج بطول دو کیلومتر است.

 

نژادصفوی گفت: این عملیات نیز از اهداف عمل به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبریمبنی بر اقتصاد مقاومتی بوده که با همت نیروهای راهداری شاهرود در حال انجام است که سعی بر این است ظرف مدت دو ماه به بهره برداری برسد.

وی یاداور شد در سال ۹۵ به همت همکاری راهداری استان تعداد ۳۰ پروژه راهسازی و راهداری در قالب اقتصاد مقاومتی در سطح استان انجام و با برنامه ریزی انجام شده امیدواریم در سال جاری نیز اقدام مشابهی انجام خواهد شد.

 

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان اظهار داشت: امیدواریم با تمهیدات و اقدامات به عمل آمده شاهد سیر نزولی تصادف های جاده ای و تلفات ناشی از آن در استان باشیم.

 

نژادصفوی همچنین از آغاز عملیات آسفالت محور بیارجمند – خانخودی به طول ۲۰ کیلومتر خبر داد و گفت: مراحل زیرسازی تعریض این محور در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی انجام گرفته و اجرای آسفالت آن از امروز آغاز شد.

 

وی اضافه کرد: در طول محور بهسازی شده تعداد ۵۴ دستگاه پل احداث شده است و عملیات خاکی به صورت ۱۰۰ درصد توسط همکاران اداره راه و ترابری بیارجمند و میامی انجام گرفته است.

 

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با بیان اینکه عملیات آسفالت پروژه توسط پیمانکار انجام می گیرد که تمام سعی مجموعه بر این است تا پایان ماه پر خیر و برکت رمضان محور به بهره برداری برسد، گفت: با عنایت دولت و سرمایه گذاری بسیار کلان در حوزه راهسازی در آینده نزدیک شاهد شکوفایی اقتصاد در استان خواهیم بود.

 

نژادصفوی افزود: این محور بخشی از مسیر بیارجمند-بردسکن-خراسان رضوی است که در صورت ادامه کار و بهسازی مسیر و امکان تردد مسافر و بار در این محور شاهد کاهش زمان و هزینه سفر، حمل بار، کاهش آلاینده ها و مصرف سوخت، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و نهایتا مهاجرت معکوس منطقه بیارجمند خواهیم بود.

 

وی تصریح کرد: با احداث این محور در قالب اقتصاد مقاومتی مبلغ ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

 

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان همچنین از انجام عملیات محور خاکی روستای کلامو به قلعه نو خرقان از توابع شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: علی رغم اینکه این محور در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار ندارد و از محورهای بین مزارع است برای افاه حال مردم این منطقه و درخواست اهالی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، این جاده توسط دستگاه ها، ماشین آلات و نیروهای راهداری شهرستان تعریض شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.